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2speed リアハブ

2011年08月28日 | トランスミッション

1914hd10f ttp://belinfante-indian-motorcycles.blogspot.com/2008/07/wanted-1913-or-1914-harley-davidson.html

また時代をグッと遡って、1910年代。

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1914hd11j11h

これは1914 Model 11Jで、冒頭の画像は1913-1914 10F。

車体とエンジンに大きな違いはないが、10Fは2speedで11Jは3speed。

外観上の違いはオイルタンクの大きさと、11Jはエンジンとリアホイールの間にトランスミッションがあること。

?1914 Harley Model 10-A: 35 cubic inch F-head single with belt drive. Retailed for $200 and sold 315 machines.
?1914 Harley Model 10-B: 35 cubic inch F-head single with chain drive. Retailed for $210 and sold 2,034 machines.
?1914 Harley Model 10-C: 35 cubic inch F-head single with chain drive and two speed rear hub. Retailed for $245 and sold 877 machines.
?1914 Harley Model 10-E: 61 cubic inch F-head Twin with chain drive. Retailed for $250 and sold 5,055 machines.
?1914 Harley Model 10-F: 61 cubic inch F-head Twin with chain drive and two speed rear hub. Retailed for $285 and sold 7,956 machines.
?1914 Harley Model 10-G: Delivery Van: 61 cubic inch F-head V-twin with two-speed rear hub.  Price is not known and sold 171.
(ttp://www.caimag.com/wordpress/2009/12/19/1914-harley-history-classic-racers/)

Two_speed_hubAmerican motorcycles 1898-1981(kraus Publications)P125より転載

ウエブ上には見当たらないので書籍から転載するが、10C/F/Gだけプラネタリーギアの2speedリアハブを使っている。年代的にはT型フォードのほうがチョッピリ早いし、ステアリングギアにまで(プラネタリーギアを)用いているのだが、バイク用ということで特許を取れたのだろうか。

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