History
BFG is derived from the initiators, Louis Boccardo, Dominique Favario and Thierry Grange The concept for the motorcycle is done late 1977 / early 1978 following a compitition that involves getting a car engine into a bike. Early 1981, Louis Boccardo starts builting the first motorcycles. The first bikes are sold in February 1982. The french Gendamerie buys a few hundred bikes. Near the end of 1983 when about 400 bikes have been built, BFG has (financial) problems. MBK buys BFG for 1 franc and continues the production. More then 150 bikes are built under MBK leadership. (記事の抜粋はttp://www.cats-citroen.net/citroen_features/bfg/index.htmlより転載)
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ttp://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/michelin/gs/gs-06.html
BFGは3人のイニシャルだったわけだが、フランスにはどういうわけか大型バイクのメーカーがないのに奮起したのか分からないが、日本でも新しいファミリーカーとして人気があった?シトロエンGSのエンジンを使って作り上げた。
フェアリングを外したエンジン周辺の光景は煩雑としており、Munch Mammut(初代の)とはチョット比べ物にならない。そんなに昔ではないのに、きれいな画像が残っていないのにもそれなりの理由があるのか。
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