ピストンエンジンは永遠か!な?

バイクを中心に話題を紹介します

GSpower

2010年08月19日 | オイルリーク

Bfg_2

History
BFG is derived from the initiators, Louis Boccardo, Dominique Favario and Thierry Grange The concept for the motorcycle is done late 1977 / early 1978 following a compitition that involves getting a car engine into a bike. Early 1981, Louis Boccardo starts builting the first motorcycles. The first bikes are sold in February 1982. The french Gendamerie buys a few hundred bikes. Near the end of 1983 when about 400 bikes have been built, BFG has (financial) problems. MBK buys BFG for 1 franc and continues the production. More then 150 bikes are built under MBK leadership. (記事の抜粋はttp://www.cats-citroen.net/citroen_features/bfg/index.htmlより転載)

人気ブログランキングへ  またまた追い上げられています。応援クリックよろしくお願いします。

47_2 ttp://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/michelin/gs/gs-06.html

BFGは3人のイニシャルだったわけだが、フランスにはどういうわけか大型バイクのメーカーがないのに奮起したのか分からないが、日本でも新しいファミリーカーとして人気があった?シトロエンGSのエンジンを使って作り上げた。

Bfgt13

フェアリングを外したエンジン周辺の光景は煩雑としており、Munch Mammut(初代の)とはチョット比べ物にならない。そんなに昔ではないのに、きれいな画像が残っていないのにもそれなりの理由があるのか。

人気ブログランキングへ  またまた追い上げられています。応援クリックよろしくお願いします。