先日のシカゴツアーで、最も楽しみにしていた「サンタ電車」が時間通りに来なかったうえ、ホームを素通りするという最悪の事態に、どうしても納得できなかった私。
その日のうちにCTAにメールでクレームを入れた。
アメリカちゅうとこはいいかげんなことがよく発生するけれど、それを「ま、いいか」で済ませているとだんだんと感覚がマヒしてきて、こちらまでいい加減な人間になっていく。
だから、たとえ面倒くさくてもおかしいと思ったことはきちんとフィードバックしないといけないのだ。
私が書いたクレームの要点は、
1)どうしてそういう事態が起こったのか。
2)なぜその場で適切な説明がなされなかったのか。
3)これから何を信じればいいのか。
で、翌日に返事が来た。
Thank you for your comments. We apologize for your poor travel experience. Your information has been forwarded to the responsible General Managers for review and appropriate corrective action. Please note that the Red Line Holiday Train experienced delays due to a door problem on a train at 63rd on the evening of December 22nd. Due to this issue, the train was taken out of service.
Again, we are sorry for the inconvenience.
CTA FEEDBACK TEAM
「その日のサンタ電車は、63rd駅でドアの故障があり、その後の運行が不可能になった。ご迷惑をおかけして申し訳ありません」
これだけかい?とガックリきたけれど、一応迅速に返答が来たことだけは評価してあげよう。
その日のうちにCTAにメールでクレームを入れた。
アメリカちゅうとこはいいかげんなことがよく発生するけれど、それを「ま、いいか」で済ませているとだんだんと感覚がマヒしてきて、こちらまでいい加減な人間になっていく。
だから、たとえ面倒くさくてもおかしいと思ったことはきちんとフィードバックしないといけないのだ。
私が書いたクレームの要点は、
1)どうしてそういう事態が起こったのか。
2)なぜその場で適切な説明がなされなかったのか。
3)これから何を信じればいいのか。
で、翌日に返事が来た。
Thank you for your comments. We apologize for your poor travel experience. Your information has been forwarded to the responsible General Managers for review and appropriate corrective action. Please note that the Red Line Holiday Train experienced delays due to a door problem on a train at 63rd on the evening of December 22nd. Due to this issue, the train was taken out of service.
Again, we are sorry for the inconvenience.
CTA FEEDBACK TEAM
「その日のサンタ電車は、63rd駅でドアの故障があり、その後の運行が不可能になった。ご迷惑をおかけして申し訳ありません」
これだけかい?とガックリきたけれど、一応迅速に返答が来たことだけは評価してあげよう。