Life in America ~JAPAN編

I love Jazz, fine cuisine, good wine

風邪

2005-11-25 11:14:36 | アメリカ生活雑感
最近どうも調子が悪いなぁと思っていたら、急にのどが痛くなり、ついで関節も痛み出し、ぼーっとし始めた。完全に“風邪”だ。仕事が一段落して、ちょっと気が緩んだのかもしれない。でも、過去3年間で一度もこんなことはなかったのに、今年に入ってもう2回目。これは私としては異常事態である。
なぜだろう?とよくよく考えてみる。その結果、たどりついた有力な原因は「都会の空気」、特にタバコの害だと気づく。カリフォルニアは基本的にどこへ行っても「絶対禁煙」だった。住んでいるときはそれが当たり前だったから別段気にも留めなかった。けれどこの東京ときたら!まるで劣悪、発展途上国だ。
道を歩きながらタバコを吸うやつ、断りもしないで隣で吸ううやつ、最も腹が立つのは人が食べている横で吸うやつだ。(事務所もそういう理由で実はあまり行きたくない。)
煙やら排気ガスやら花粉やらハウスダストやら、そんなものを毎日吸っていたら体にいいわけがない。子どもたちだってアレルギーにもなるわな。子どものためにアレルギー対策を、と叫ぶならまず「全面禁煙」にすべきだ!!

ね?そうでしょう??

最新の画像もっと見る

11 Comments

コメント日が  古い順  |   新しい順
さんせい (Black)
2005-11-25 11:40:38
そうそう、本当にそのとおり。私もCA生活以来、タバコへの忍耐度数は沸点が異様に低くなり、最近はタバコのにおいがしそうなところは最初から行かない生活です。そこで私は考えた。タバコ吸う場合は、袋を持っててその袋の中にしかはいちゃいけないってことにしたらどうだろう?しかも、袋の入り口に特別な弁を付けて、吐いた煙は逆流しないようにするの。喫煙者はそれを自費で購入して、常に携帯しなければならず、って法律作ったらどうだろう?特別弁付排煙袋、考えたら特許取れるかな?



ふふふ、それにしてもブラウンのタバコへの態度、Pちゃんに似てきたねえ・・・。よいよい。ごきげんPちゃんマーク、使っちゃお
返信する
おお! (ブラウン)
2005-11-25 11:52:39
さっそく期待したとおりのレス!ありがとう。

Pちゃんのあまりの嫌煙ぶり、喫煙者に対する憎しみぶりには実は閉口していた私ですが、そういわれてみるとなんで吸わない人が我慢せにゃならんの!と怒りに変わってきました。レストアラン禁煙にしろ~~~!!
返信する
わたしの主張 (テリ)
2005-11-25 13:55:14
1)仮に吸う権利があったとしても、好きなところで吐く権利はない。これはたばこのけむりを排泄物に置き換えれば分かること。

2)「嗜好品である」ということは、「なくても済む」という前提がある。吸わずにはいられないというのは中毒症状、禁断症状であって、それを正当化する理屈はない。これは酒についても同じこと。

3)自分の家以外の場所、例えば学校の研究室などでの喫煙は、見えないペンキで壁その他の備品を勝手に塗装しているのと同じこと。仮に自分の趣味だからと言って学校の研究室や借家の壁を勝手に好きな色に塗り直すことを考えれば、自分のものでない場所に回復不可能な変更を加えることがいけないというのと同じであることが分かる。



「たばこの煙は排泄物」という認識を広める運動をしませんか?
返信する
大賛成! (ブラウン)
2005-11-25 19:08:44
「たばこは排泄物である」は、そのとおりですね。いつも心の中で勝手にどこでも吐き出すな、バカモノ!と叫んでいます。

どうやったらその運動、広められるかなぁ。。

P-chan,

We are talking about very interesting topic about "Anti Smoking Movement."

返信する
Antismoking (P")
2005-11-26 13:53:05
Hi,



as you might know I am member of two non-smoking initiatives in Germany. Sad fact: 90% of all smokers start when they are jounger than 20, average start age is around 12 (Germany:11.5). Tobacco industry knows that in particular children and teenager are prone to start smoking, because they feel "adult". That's of course natural foolishness, but for this reason the government do have the obligation to protect children like they protect them from alkohol or driving a car when they are inmature. Tobacco industry knows that adult people don't start smoking. Tobbaco industry strategy papers exists showing how they try to manipulate consumers (by suggestive ads) and politicians (through lobbyism) so they can ensure the future profit. The victims are young people, and they die premarturely, as 40 years of scientific studies unambigously prove.



I never have seen such a pervert, immoral industry than tobacco industry. In total, 5 Million people/year (source: WHO) die as direct consequence of smoking. 90% of lung cancer is caused by smoking. 99% of larynx cancer is cause by smoking. Lots of other deseases (heart/blood circulation problems) are caused my tobacco.



250000 people/year die because of passive smoking just in the job environment. But the number is much higher because there is passive smoking also in bars and restaurants. Tobacco is one of the biggest tragedies in the world. More poeple die through tobacco than people die due to AIDS, Malaria, Cholera, car accident, suicide.



The Miombo forrests in Africa are destroyed because of tobacco industry needs soul to reap tobacco. After the reaping the soil cannot be used anymore because it is too acidly. Farmers in Africa are ruined because they are abused by the work demands of tobacco industry.



The politicans are paid to save the profit of tobacco industrie in future. But now, as smoking gets less and less socially acceptable, various states have introduced strict smoking bans in the last few years: Irland, England, Norvege, Sweden, Belgium, NEw Zealand, Canada, several states in U.S.A., Italy, Spain (next year) and other states.



Two of the last nations with very little protection agains passive smoking is Germany and Japan.



Greetings - Pedro







In Africa



返信する
Unknown (ゆみ)
2005-11-29 16:46:45
うんうん、帰国してレストランに行く機会が減りました、たばこくさいからね。

皆さんの意見ももっとも。

でも、もっと切実にやって欲しいことがあります。

公園を禁煙にして欲しい。

公園にも一応喫煙場所があるけれども、どうして滑り台のまん前にあるのよ!!

そして、マナーの悪い人が捨てていく吸殻を何もわからない赤ちゃんが口に入れようとするのを何度も目撃しています。

どう思う?
返信する
Tobacco and Children (P")
2005-11-30 07:24:35
Yes,



everybody feels uncomfortable with tobacco smoke, but even the non-smokers are to shy to protest against that, they think they have to accept the health risks due to passive smoking as god-given law. For this reason Japanese need more non-smoking initiatives.



In particular children and babys have to be protected, because smoke is so harmful to them as they grow up. Indeed, it is irresponsible to throw away butts in a park and thus accept that babys take them in the mouth (strange, nobody would have the idea to throw trash in the park, but for some reasons butts are a somehow a holy exception).



But, you know, it is up to the non-smokers in the country to change the conditions, to make other people aware of the problem, to influence politician to make laws agains the thread coming from the mass murdereres called "tobacco industry"



Cheers.



P-chan

返信する
thank you! Pchan (yumi)
2005-11-30 22:51:34
"it is up to the non-smokers in the country to change the conditions"

That's really really true.

Smorkers don't know what it the problem.

All I can do, so far, is to say

"Don't smork near my baby"

I will do!

返信する
ちょっと疑問 (マー君のママ)
2005-12-01 09:33:20
ちょっと疑問なんだけど、Pちゃんは日本語読めるの?少しは。
返信する
Pちゃんの日本語 (ブラウン)
2005-12-01 09:45:41
読めないはずなんでけど、最近何かアンチョコを手にしたのかも。自動翻訳サイト使ってるとか。

返信する

post a comment