漂着の浜辺から

囁きのような呟き。

レムリアの記憶・・・5

2010年01月18日 | レムリアの記憶

 広大な丸天井の道の一角にある、たくさんのロールアットのプラットフォーム[*7]が複雑に交差する場所で、僕は学生センターのテレスクリーンとダイヤルのある方へと足を踏み出した。巨大な六本の腕を持つシビルという女性がスクリーンいっぱいに映し出されたが、その電気的に増幅された肉体が発散する彼女の強大な生命力は、僕の中にある若さを掴み、ねじりあげたが、それはこれまでに出会ってきたごく普通の女性の抱擁とは異質なものだった。
 「それで」と彼女は口を開いたが、その声はオルガンパイプの中の一枚の葉のように僕を震えさせた。「青白く弱々しいそなたのような男性が、どうしてこの《ティーン・シティ》へ?そなたは食べるものも食べていないように見えますし、まるで愛がそなたの傍らを通り過ぎていってしまったかのようにも見えます。他の場所で必要とされていなかったから、ここに下りてきたのですか?」
 ぼくはにっこりと笑って、意識的に彼女の映像に背を向けたが、自分の声は彼女と比べると不機嫌でか細かった。
 「僕は何かを学びたいと思ってやってきました。夢を描く描線ではなく。僕は表層部からやってきた画家なんですが、現実の成長による知識は、カンバスの上に現れた虚像の偽りの成長よりも大切だと、そう思ったんです」僕は師の言葉を彼女に聞かせた。
 「そなたは正しい」と彼女は声高に言いながら下がった。そして複雑な杖を持った六本の腕が、絡み合うような、神秘的な動きをして、目の回るような速さでさまざまな器具やツールを持ち上げたり下ろしたりしていたが、彼女の意識は、どこか遠くにあるようでまだ僕の上にしっかりと注がれており、曳航するケーブルのように強く僕を牽引していた。彼女は背丈が四十フィートのティターン族で、年齢はわからなかった。こうしたことを考えながら、彼女の巨大な美しさと生命力についてあまり考えないようにしていたが、突然、彼女は恐怖を隠しているのだと悟った。僕には隠された情動を嗅ぎ取る、特殊な能力が備わっていた。そのぶっきらぼうな対応には、ちょっとした恐怖心のせいで、僕を手玉に取りたいという気持ちが隠されているのだ。だが僕はそんなことは言わなかった。彼女の中に警告を読み取ったからだ。それはとても強い精神の流れで、こう叫んでいた。「禁止する」と。
 この一種の恐怖は驚きであり、僕には目新しかった。というのも、危険は長い間僕の人生から遠いものであったからだ。彼女が話したとき、あまりいいものではなかったが、それを感じた。
 「《象徴の殿堂》の中心へ行きなさい。そこで生徒なりインストラクターなりに、そなたの知りたいことをなんなりと訊ねるがいいでしょう」
 その女性は左側に僕の精神をしっかりと掴んだまま、視界から消えてしまった。それで僕はテレスクリーンに背を向けたが、心の中では、六本の腕の抱擁のことを想像し続けていた。それは多分、恋に落ちたということなのかもしれない。暖かかったにも関わらず、僕は震えていたが、怖かったからではなかった。ティターンの血が生きている、と僕は思った。なんて不思議で、素晴らしいことだろう!

*****

原注
 *7) 連結された乗り物があちらこちらの道で動いていて、徒歩で移動する人々を大量に輸送している。――(編者)

****************


At a corner of the vastly vaulted way where many rollat platforms [*7] crossed and recrossed each other, I stepped to a telescreen and dialed the student center. The image of a tremendous six-armed Sybyl female filled the screen and the electrically augmented body appeal of the mighty life within her seized the youth in me and wrung it as no embrace from lesser female ever had.
"And what" her voice shook me as a leaf in an organ pipe "might a pale and puny male like you want in Tean City? You look as if you never had enough to eat, as if love had passed you by. Did you come down here because no one wanted you elsewhere?"
I grinned self-consciously back at her image, my voice a feeble piping in comparison to hers.
"I have come to learn something beside drawing lines around dreams. I am a painter from the subsurface who has decided that knowledge of actual growth is more important than the false growth of an untrue image upon a canvas." I wondered what the master would have said to hear me.
"You are right," she boomed back, her six arms engaged in complex wand mysterious movements, picking up and laying down instruments and tools in bewildering rapidity, her attention elsewhere yet enough remaining on me to hold me bound in an attraction as strong as a towing cable. She was a forty foot Titan, her age unknowable. As I thought upon this and tried not to think of the immense beauty and life force of her, I suddenly realized she was hiding fear. I have a peculiar faculty for sensing hidden emotions. That bluff greeting had been a hidden wish to drive me from some danger. But I did not speak of it, for I read that caution in her; a very strong mental flow that fairly screamed DON'T.
This kind of fear was a wonder and a new thing to me, for danger was a thing long banished from our life. Then she spoke, reluctantly it seemed.
"Go to the center of the Hall of Symbols. There you can ask a student or an instructor who will tell you all you need to know."
The grip of the woman life in her left my mind and she was gone from my vision. As I turned from the telescreen my mind insisted on visualizing that six-armed embrace and its probable effect upon a man in love. I shivered in spite of the warmth, but not from fear. The blood of the Titans was alive, I thought; strangely and wonderfully alive!

*****

# Footnotes #

^12:7 Moving connected vehicles on the ways and walks which carried the bulk of pedestrian travel.--Ed.

"I Remember Lemuria"
Written by Richard S. Shaver
(リチャード・S・シェーバー)
Translated by shigeyuki