Hit-Chanのワクワクしてるよ!(Hit-Chan's WakuWaku Life!)

アメリカのミネソタでワクワクした事を綴っています。
Hit-Chan's exciting life in MN!

久しぶりに夫婦二人の時間 (Precious time with only 2 of us)

2020-07-08 12:35:52 | MN生活(11年目)(MN2020-21)
どもども。
Hello there!





皆様、いかがお過ごしでしょうか?
How's your life treating you today?





さて、先日、父の日をパパママと一緒に我が家でお祝いしたというお話をしました。
So, I talked about our father's day with Dad&Mom the other day.





これはその次の日の事なんですが、ママが我が家で仕事をした後にめいをしばらくみていてくれるというので、Andyっちと本当に4ヶ月ぶりくらいに夫婦水入らずの時間を過ごす事ができました。
This is about the day after Father's day, and Andy and I asked mom to watch May-chan for a couple of hours so that we could have some time just with 2 of us for the first time after 4 months or so.





今回、コロナの影響での経済活動への制約が緩和されてきたとはいえ、やはりレストランなどでデートするなんて選択肢は考えていなかったので、とりあえず近くの公園へお散歩しに行く事にしました。
We still concerned about the risk of COVID-19 even though the businesses were gradually reopening, so we went to a park near our house just to take a walk and hang around.













今回もAndyっちが行く公園を探して決めてくれました。
Andy looked up a couple of parks around our house and found a good one for us as usual.





あ、そうそう、折角なので行く途中でカリブーコーヒーに寄ってドライブスルーで飲み物を買いました。
We picked up a couple of drinks at a Caribou on the way to the park.






カリブー自体に行くのも本当に久しぶりで、悲しいかな、働いていた時は全て覚えていたメニューも今ではかなり曖昧になってしまっていました。
(やっぱり使わない記憶って消えていくのが早いのかな。笑)
I hadn't been to a Caribou for a while and sadly I forgot most of the menu that I used to completely memorize when I worked there.
(Yeah, I'm sure that the memories you don't use often will be lost so quick. Haha)






何はともあれ、公園に到着!
Anyways, we got to the park!





コロナの規制が段階的に緩和されてきたので、公園にも結構人がいるのかなぁと思っていたんですが、ビックリ!行ってみたら、全然人がいませんでした。
I originally assumed that there would be a lot of people hanging around in the park since the Stay-at-home restrictions due to COVID-19 were gradually removed. Though, a happy surprise! We didn't see almost any people in the park at the time.





もちろん、広い公園ってこともあるとは思いますが、それでもトレイルを歩いていても全然人とすれ違いませんでした。
It was a big park and that's the one of the reasons why we didn't see many people in the park for sure, but we didn't see anybody walking on the trail at all.





思いのほか人がいなかったのは嬉しい誤算。人との距離何かも考えなくて良いし、とっても気が楽でした。
Again, it was a happy surprise for me that there's no people there. I didn't have to worry about social distance or something and could be totally comfortable.





なので、Andyっちと久しぶりに色んなお喋りをしながらゆっくり歩くことができました。
So, Andy and I enjoyed chatting about a lot of things during the walk.





Hit-chan、歩きながら自分の体が「めっちゃ久しぶりに歩いてまっせ!」って言っているのが分かりました。(笑)
As I was walking, my body was telling me, "Hey, you haven't walked at all for a long time, have you??" LOL




しばらくトレイルを歩いた後は、車を停めたすぐ前にあるピクニックエリアで読書をする事にしました。
After we took a walk on the trail for 10mins or so, we sat down at the table in the picnic area and had some reading time.






こんな感じでとっても広い芝生のスペースにテーブルベンチがいくつも置いてあって、とっても過ごしやすかったです。
Like this, there were some table and bench sets on the well maintained grass and thanks to that, we could have such a comfortable time there.





上の写真を見ても分かるように、このピクニックエリアにいたのも私達2人だけでした。
As you can see it in the picture above, there's nobody but us in the picnic area too.






Hit-chanはこの日大好きな藤沢周平さんの本を読みました。(飲み物はHot Crafted Press with Caramelにしました。美味しかった~!)
I brought one of my favorite authors, Shuhei Fujisawa's book. (My Caribou drink of the day was Hot Crafted Press with Caramel. Yummy!)






Andyっちは友達のトム&キャットにもらったお肉の本を読んでいました。(笑)
Andy was enjoying a book about meat which was a gift from our friends, Tom&Kat. LOL





周りに人がいないのもあって、聞こえるのは小鳥のさえずりのみ。
Again, there's nobody but us around, so all we could hear was the tweet of birds.





普段の家の中ではいつでもめいが音を立てているので、Andyっちと2人で「静かやなぁ~。」と言いながら、貴重な夫婦二人の時間を楽しみました。
May-chan always makes noises in our house, so Andy and I said, "So quiet!!" and enjoyed the precious time with 2 of us.






本当に久しぶりの夫婦水入らずの時間、限られた時間を目一杯たのしむ事ができてAndyっちもHit-chanも大満足でした。
Again, it was the first time for us to spend time just with 2 of us after a long time, and both of us were so satisfied with the way that we utilized the limited time at the maximum.






という訳で、今日はこの辺で~!!!
Okay, this is all for today. Thank you for reading again!!!






↓応援クリックお願いします。(Please click these buttons to vote for my blog.)



にほんブログ村
Comment    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 父の日のプレゼント、これに... | TOP | 親子3人で初めて公園 (First ... »
最新の画像もっと見る

post a comment

Recent Entries | MN生活(11年目)(MN2020-21)