□ Anworth Kirk / "Avonwaith"
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Anworth Kirk. 'Avonwaith' forms a cats cradle of recondite fake-loric references to Early Freemasonry, Egyptology, drug abuse and sound poetry, observing found fragments of sonic pulp fiction and draping them in a framework of non-musical elements such as basic magnetic communication, secular religion and primitive mechanical industry.
アーティスティックでエクスペリメンタルなミュージック・コンクレートを製作、LP限定リリースで入手困難なことからカルトな支持を得ているAnworth Kirkの新作が500枚限定コピーで登場。
悪夢・狂気・恍惚...耽美で退廃的な形容を詰め込んだ『音の廃墟』のような作品。最近は"Folklore"を模した"Fake-lore"というジャンルで呼ばれているようで、J.P. Massieraのサイケデリックなモンドミュージックや、チェコ映画音楽界の巨匠Zdenek Liskaのシュールな作風を合成したようなものと評価されています。
□ Musica Nova / Guillaume de Machaut / "Les Motets"
>> http://outhere-music.com/store-AECD_1108
'There is not one interpretation of these motets that clashes, not a single moment of lassitude in these two discs.'Philippe Vendrix/Diapason
Musica Novaによるギヨーム・ド・マショーのコンプリート・モテット集。リサーチに二年費やしたというアンサンブルの完成度は他の古楽グループの追随を許さない精緻を極めた美しさがあります。
□ Collegium Vocale Gent, Philippe Herreweghe / Johann Sebastian BACH / "Motets BWV 225-230"
>> http://www.outhere-music.com/store-LPH_002
Although a lot of mystery shrouds their conception, Bach’s motets count amongst his works which were played uninterruptedly in Leipzig from their origin up until now. For this reason interpretative traditions have overlapped in the course of the centuries in these six remarkable pages.
ヘレヴェッヘが最新の研究によって再現された、作曲当時のライプツィヒの演奏理論に従って録音。コレギウム・ヴォカーレ・ゲントとは、同様に厳密な考証に基づいたスタンダード・テクストを提供し続けているけど、多くの決定版が存在する、この『6つのモテット』に至って感慨深いものがあります。
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