Willow's Island

since 2005

ゴティエ  Somebody That I Used To Know (feat. キンブラ)  日本語訳

2014年10月01日 05時39分47秒 | 音楽

[ゴティエ:]
Now and then I think of when we were together
ときどき、俺たちが付き合っていた頃のことを思い出す
Like when you said you felt so happy you could die
そんな時、君は死ぬほど幸せだと言ってたよな
Told myself that you were right for me
俺も君こそが自分にぴったりな女性だと思ってた
But felt so lonely in your company
でも何だか、君といると寂しく感じた
But that was love and it's an ache I still remember
それが君との恋だった 今でもその痛みを思い出す

You can get addicted to a certain kind of sadness
君が悲しみにひたることも自由だ
Like resignation to the end, always the end
もう別れるしかない、という悲しみに
So when we found that we could not make sense
これ以上付き合っても無駄だと分かったとき
Well you said that we would still be friends
「これからも友達同士だよね」と君は言っていた
But I'll admit that I was glad that it was over
でも正直言って俺は 終わったことにホッとしていた

But you didn't have to cut me off
だからって 俺を切り捨てることはないだろう!
Make out like it never happened and that we were nothing
何事もなく 何の関係もなかったとでもいうのか
And I don't even need your love
愛が必要だというわけじゃないが
But you treat me like a stranger and that feels so rough
あかの他人扱いは さすがに気分が悪い
No you didn't have to stoop so low
卑屈になることもなかったのに君は
Have your friends collect your records and then change your number
友達を使ってレコードを返させたり 電話番号を変えたりしたよな
I guess that I don't need that though
電話番号など もういらないだろう
Now you're just somebody that I used to know
今や君は 昔の知り合いでしかない

Now you're just somebody that I used to know
今や君は 昔の知り合いでしかない
Now you're just somebody that I used to know
今や君は 昔の知り合いでしかない

[キンブラ:]
Now and then I think of all the times you screwed me over
ときどき思い出すのは あなたにいつも騙されていたこと
But had me believing it was always something that I'd done
それなのに 常に私が悪いんだって思わされてきた
But I don't wanna live that way
あんな生き方はもう嫌
Reading into every word you say
あなたの言葉に いちいち神経を使うなんて
You said that you could let it go
これからは自由だって 言ってたわよね
And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know
じゃあ あなたが「昔の知り合い」にこだわっても 気にしないから

[ゴティエ:]
But you didn't have to cut me off
だからって 俺を切り捨てることはないだろう!
Make out like it never happened and that we were nothing
何事もなく 何の関係もなかったとでもいうのか
And I don't even need your love
愛が必要だというわけじゃないが
But you treat me like a stranger and that feels so rough
あかの他人扱いは さすがに気分が悪い
No you didn't have to stoop so low
卑屈になることもなかったのに君は
Have your friends collect your records and then change your number
友達を使ってレコードを返させたり 電話番号を変えたりしたよな
I guess that I don't need that though
電話番号など もういらないだろう
Now you're just somebody that I used to know
今や君は 昔の知り合いでしかない

最新の画像もっと見る

post a comment