アドバイス(戒律)その10、
Quality and Design over Quantiy
選択力を高める
10) Quality and Design over Quantity: Contrary to what we see on the web, it is not the truck that defines you, but your experiences. Experiences can be enhanced by thoughtful design and a quality product, but also easily ruined by a broken aftermarket spring that saved you a few dollars over the proven brand. If price is a factor, then just leave the vehicle stock. We are far better off modifying our vehicle with slow and deliberate purpose than just checking off the list of things we “think” we need. A stock, properly maintained Land Cruiser can easily drive around the world, and take on some seriously remote and rugged terrain along the way. So, make modifications only as absolutely necessary, and save all that money for gas, a good camera, and that 20’ container shipment to Santiago. . .
Simplicity and reliability is the key to vehicle preparation for long-distance adventure travel.
質と機能性の選択力を高める
インターネットでいろいろとトラックについてどうこうと語る事は出来ますが、最終的にはあなた自信の経験が大切です。経験によってトラックの案配や道具の信頼性の良し悪し等の知識も分かってくるので、アフターマーケット品の粗悪品などを掴まされる事が少なくなり、結果的にお金をセーブする事に繋がります。
クルマのモディフィケーションは目的を持ってゆっくりと慎重に進めて下さい。装備や道具のリストを書き出して、本当に必要な物、或いは必要だと思っているものを分ける事も大切です。もしも、お金が掛かる事でクルマのモディフィケーションを躊躇するならば、ノーマルの状態をキープするのが良いです。
一台の整備の行き届いたランドクルーザーがあれば世界中を廻る事が出来ます。世界の僻地や困難な道の形状地も走破する事が出来るでしょう。
車のモディフィケーションは本当に必要な物に絞って下さい。そして、その分のお金をガソリン代や質の良いカメラの購入に充てて、20フィートのコンテーナーを予約し、チリのサンチャゴへ...
(サンチャゴへと言っているのは、2014年のExpedition7の走行予定地が南米であるからです)
最後にもう一度、長距離アドベンチャー旅行使用車、その鍵はシンプル性と信頼性です。
ランドクルーザーを作ったソフト(この場合はその設計思想や理念の事)にはシンプルで信頼性が持てる事があったのだと思います。 私自身の事ですが、日本発の4WDの真の理念を外国人から学んでいると言えます。
そういえば、僻地で活躍するトラック(ランクルなど)は、ノーマルの足まわりが殆どですね。物作りの日本! 見直しです。