Hemmings Motor News (へミングス モーターニュース)はアメリカの旧車エンタープライズでありその規模は世界最大である。毎月発行されるへミングス モーターニュース(印刷物)は旧車にまつわるニュース、市場価格、オークション情報、そして旧車パーツ、レストレーション、そしてクラシファイドと550ページ(2015年5月号)に及び旧車情報が満載され、それは情報誌というよりも電話帳の様な存在感が特徴的だ。
今年の2月にヘミング モーターニュースの創始者アーネスト ヘミング氏が次世界へ旅立たれた。ヘミング氏は1945年に主にフォードT型、A型の部品販売を営んでいた父親の後継者として自動車パーツ販売に携わってきたが、もともとカーキチであったらしく、それだけでは物足らん!という動機(おそらく)で、1954年に4ページのモーターニュース(新聞)を創刊した。その後、読者(サブブスクライバー)は増加し、12ページ、24ページとページ数が増え続けて1960年代になると200ページを超えた。更にアメリカにおけるモータリゼーションと共に読者と広告主は増加し1960年代の終わりには経営件をWaterring Inc.に譲った。今日の運営はノースカロライナ州のシャーロットを拠点としたAmerican City Business Journals Inc.によって創刊から60年に及びこの自動車ニュースは衰える事無く継続されています。
Toyota FJ28 Chassis number "8-FJ28-2061". Check it on 'mud', it's the oldest FJ28 on there, possibly the oldest remaining in the world. This was imported before Thiess Brothers imported a few FJ25's into Australia to work on the Snowy Hydro Scheme, which started the Thiess Brothers to take on the dealership of Toyota in Australia. The chassis on this is stamped FJ28 (see pic) and the year is "8" meaning 1958. There is no more of these around... Very desirable car. It still goes, it can be driven around the yard, even though it's not in a road worthy condition at all. Don't think you can put a tag on this and go driving around!!! IT NEEDS WORK if you wanted to do this.. It's been fitted with rebuild springs and shockies a few years ago, the brakes were overhauled a few years ago, however don't work well now. It does however start and drive. Ideal to move around the property or onto a truck, or into a shipping container only.. There is a few parts missing, like front passenger seat, glove box lid (a later one is provided). Comes with some spare parts in the back, the original springs, shocks and some spare bumpers. We believe this is a Japanese build body, even though most of the others imported into Australia at that time were just a cab chassis and the ute back was manufactured in Australia. We're not sure if the back on this car was made here in Australia or in Japan.