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オーバーランドビークルへのアドバイス、その4

2014年01月30日 | OVERLAND VEHICLE

アドバイス(戒律)その4、

Keep the Engine Stock

エンジンをオリジナルに保つ

 

4) Keep the Engine Stock:
 This is the most common mistake we see with vehicle preparation, dozens of little modifications to the engine, including changes to the ECU, headers, cold air intakes, aftermarket superchargers, etc. These all seem like a great idea until you need to repair one of those items in the middle of the Gobi Desert. Certainly, there are proven or even mandatory upgrades that address known failure modes of the factory components, but otherwise, leave the engine mods to the tuner crowd. If the environment you are traveling in demands a certain amount of power (like sand) then buy the right truck, with the right engine to start with.

 

エンジンの改造は薦めない

 今まで私が観てきた失敗の中で一番多かったのが、オリジナルエンジンにあちこちと手を加えた後に起こった故障である。社外品のスーパーチャージャーやエンジンコントロールのユニットなどを追加したり取り替えたりすると、結果、それに合わせて他の部品をも交換する必要性が出て来る。それらを装備して普段に使う時は問題なくとも、一たびゴビ砂漠の真ん中でエンジンが故障したとなると、お手上げとなってしまう。よって、メーカーからの指定以外でのエンジンに関する変更は薦められない。

 時として砂地などの向う先の環境に対応する為に、更に強いエンジンパワーを求められる時がある。こういう時はエンジンに手を加えようと考えるのではなくて、必要なパワーを備えたエンジンを搭載したトラックに買換えるのが正しい選択である。

 

エクスペデッションポータルより引用

 


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