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" AS SLOW AS POSSIBLE AND AS FIRST AS NECESSARY "

オーバーランドビークルへのアドバイス、その8

2014年02月04日 | OVERLAND VEHICLE

アドバイス(戒律)その8、

Self-Recovery

セルフリカバリーの知識と経験

 

8) Self-Recovery: Often overlooked, proper training and equipment for self-recovery is critical. So much attention is paid to lockers and suspension that self-recovery is usually an afterthought. In reality, self-recovery equipment and the skills to use it is more important than any of those other items, and should be a first consideration when leaving the beaten path. The reason for this is simple – everyone gets stuck, even with the best possible vehicle and driver experience. There will always be mud too deep, or a rock too large, or sand too soft. A winch can provide control and mechanical advantage that no 4wd modification can match. If your route includes remote, off-highway (off-road) travel, then consider a high-quality winch rated to 1.5 times GVWR, a ground anchor, comprehensive recovery kit with pulleys, line extensions and related connections. We have also found traction plates to be essential for extreme bog conditions, and now carry at least four. Mounting a winch often includes a quality bumper, which can also serve to protect the vehicle from an animal strike, low-speed accident, etc.

 

セルフリカバリー(脱出法)の重要性

 セルフリカバリーに対する正しいトレーニング、及びそれに関連する道具に関する知識は一般的に、サスペンションなどのパーツの知識に比べて後回しになりがちである事に懸念を感じています。

 セルフリカバリーの経験や正しい道具の使い方を学ぶ事の方が他のクルマのアイテムについて語る事よりも大切な事なのです。なぜなら、いくら高性能の四輪駆動車を悪路に経験のあるドライバーが運転していたとしても、泥濘(ぬかるみ)は予想以上に深かったり、超えようとしていた岩は予想以上に大きかったり、砂地が柔らかく足を捕られてしまったりして、必ずスタックは起るのです。こういう時にはウインチを駆使する事によってそれらの境地をから脱出します。

 予定のルートにオフロードを走破する必要性があるのならば最悪の事態を想定して、ウインチ対応の対物プロテクションの効くバンパーと共に、車体総車重の1.5倍の重さに対応するウインチを装着します。そして、リカバリーキット、グランドアンカー、そして4枚のサンドラダーも一緒に装備する必要があります。

エクスペデッションポータルより引用

 


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