Expedition Potal の最近の一つの記事の中にオーバーランドビークルに対しての重要な示唆が記載されている。記事の内容はアメリカ、ペンシルバニアにある Main Line Overland という所がオーストラリアにある Norweld製のアルミキャノピーをタコマに装備するサービスを始めた事の紹介である。以下はその記事の一部。
At its core, this project is defined by a simple concept: you shouldn’t have to choose between owning a comfortable off-road camper and having a useful truck as a daily driver. With the right selection of parts, you can, in fact, have your cake and eat it too. Of course, this is easier said than done. Building a vehicle that can haul contractor supplies during the week, motorcycles on the weekend, and a camper for overland trips is no small task, and Main Line Overland’s team needed to throw the standard Tacoma formula out the window to make it work. After months of extensive research, they did just that, throwing the stock bed out with it. According to Tom Henwood, the eldest of the trio of brothers that run the company, “We liked the modularity the Norweld tray offered—the lockable boxes with optimal departure angles, the clip-on step and prep table, and the easy on/off bedsides and tailgate, so that when we weren’t running the camper we still had the functionality of a pickup truck.”
オーストラリアの Norweld は過去40年に渡ってピックアップトラック用の後付けキャノピーを製作している。そして、このキャノピーには2つの目的が当初から今日まで存在している。一つはオーストラリアのアウトバックの荒野を駆け抜ける為に、そしてもう一つは日常生活と仕事の為に、である。オーバーランドビークルというのは普段は日常生活や仕事の為に活用しているが、週末や休暇期間にはリカバリーやキャンピングの装備を整えてリモートエリアに出かけて行く。そういったディュアルパーパス(二つの目的)を持ち合わせる存在なのである。
オーバーランドビークルという名詞の響きは日常の仕事や生活でのトラックの活用よりも週末や年に数回のキャンピングを伴う使用に重点を置いた視点にスポットが当ってしまう。オーバーランダー達が憧れるのは目的を絞って製作されたキャメルトロフィーのランドローバーの様なアドベンチャー指向の存在なのである。しかし、現実的なオーバーランドビークルに対する彼等の理解は off-road camper and having a useful truck as a daily driver. であり、それは実用的な存在である。オーバーランドビークルは特化した存在ではなくて優れた日常車でもあるべきだという事である。
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