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2014 FJ CRUISER

2013年12月08日 | FJ CRUISER

 TOYOTA FJ CRUISER

2006 - 2014

 

 2005年のラスベガスSEMAで初公開されたトヨタの新型FJクルーザー。その斬新な容姿にトヨタトラック愛好家達は胸をときめかせた。2006年から北米で販売され続けて来たFJ クルーザーは、来年2014年に2500台の生産を最後に北米での販売が打ち切りとなる事が先月開催されたラスベガスでのSEMAで公言された。

 

Toyota Bids Farewell to an Off-Road Icon with Ultimate Edition

LAS VEGAS, Nov. 5, 2013 -- It’s finally here…and then it’s gone.  Toyota today unveiled the 2014 FJ Cruiser Trail Teams Ultimate Edition at a press conference held at the 2013 Specialty Equipment Market Association (SEMA) Show.   

The 2014 Trail Teams Ultimate Edition is a commemorative final special edition of the FJ Cruiser.    It is the toughest and most capable FJ ever and pays tribute to the iconic vehicle that will end its production run at the conclusion of the 2014 model year.  With limited production, only 2,500 will be built.

 



Farewell to an Icon
Chiseled from nearly a half-century tradition of tough off-road performance provided by the legendary FJ40, the original 4Runner, and 4x4 compact pickups, the FJ Cruiser was developed as a basic, capable and affordable off-roader aimed specifically at serious off-roaders looking to push the limits.  Hailed by consumers and critics alike, the FJ Cruiser became an instant classic.

The final model year 2014 FJ Cruiser is on sale now.  The Trail Teams Ultimate Edition is scheduled to roll into dealerships in February 2014, kicking off a fond farewell to a Toyota original.    

With sales of more than 200,000 units sold since 2006, the FJ rides into the sunset leaving lasting memories of one of the most iconic vehicles in Toyota’s rich SUV history.

 

これはショッキングなニュースである。

発売されたのが昨日の様に感じているのに...。

 

 詳細な理由は不明だが販売台数の成績が影響しているのではないかとは思う。それは近年の原油高や為替の影響、それに伴う生産コスト、及び販売価格、またエコカーが容認されブルカーが疎外される社会の空気もあるだろう。ただ、FJクルーザーにはもう少し頑張って欲しかった。それには理由がある、それはジープラングラーと良い競争相手だと思っていたからだ。アメリカにおいては4x4は燃費が悪いから売れないという事はない。それはラングラーやフォードF-150 がこの原油高の環境でも売れている現実があるからだ。

 手元には2008年まで四季事に無料で配布されたFJクルーザーの70ページ程の厚いパンフレット(誌)が揃っている。トヨタのディラーで働く知人にお願いして集めた物である。今、この小冊子を開くと当時のワクワク感が伝わってくる、僕はFJの存在に4x4の熱い文化を期待していたのだった。しかし、2009年になると、この小冊子は並みの説明書になってしまった。と、同時にワクワク感も消えた、FJは時間と共に熱を失ってきた様にも感じた。

 車だけいいものを造ってもダメです。当初FJが売れたのは、お客さんはワクワクした気持ちでFJと共に夢を買って(駆って)いたんじゃないかなぁと思う。

 


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