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Expedicion de las Americas

2017年08月16日 | EXPEDITION

“To enjoy the adventure for its own sake”

 the 1978-1979 Expedicion de las Americas

Hemmings Daily より、

Daniel Strohl on Apr 25th, 2014

By November 1978, Mark Smith already had 25 years of experience leading off-road excursions under his belt, largely with the Jeep Jamboree an annual trek into the Sierra Nevadas from Georgetown, California. But he’d never attempted anything quite like what he had planned that fall, and in fact, neither had anybody else: He and 13 other off-roaders would set off from Tierra del Fuego, Chile – about the southernmost point in the Americas – and drive north to Prudhoe Bay, Alaska – about the northernmost point.

Smith’s Expedicion de las Americas would use six Jeeps – at least three CJ-7s, a Wagoneer, and a J-series pickup among them – all more or less stock, but fitted with a variety of necessities for the 21,000-mile, 122-day trip, including winches, 31-inch tires, and special-built “ladders” that would help them cross certain terrain much easier. And while it appears the Expedicion got some minor assistance here and there, it was all funded out of the pockets of the expedition’s participants, none of whom were professional explorers or guides.

Perhaps the most remarkable part of the trip was the crossing of the Darien Gap, a stretch of undeveloped jungle that had only once before been traversed by motorcade. Though it took about a quarter of the expedition’s total time, Smith and his group made the crossing without any serious losses.

 

 今年もお盆の期間が過ぎ去ろうとしています。お盆の週は特に亡くなった個人を良い思い出と共に思い出してあげるのが良いと聞きました。2014に他界された MARK A, SMITH 氏はルビコンルートを開き、ジープジャンボリーの創始者であり、ジープのゴッドファザーと呼ばれていました。今日でもスミス氏の存在はジープ界ではレジェンドの存在です。その彼が生前において語った内容に一番印象深かったジープ紀行が Expedition de las Americas であったとの事です。この旅は南米のチリの最南端からアラスカの最北端を6台のジープで総勢14人が122日間、2100マイルを走破しました。そして、その旅の中で特に印象的だった場所が南米コロンビアと中米パナマの国境に接する The Darien Gap (ダリエン地峡)でした。アメリカの南北の大陸は国境超えこそあれ道が繋がっていますが、ここダリエン地峡の密林地帯を除いてと言う事になります。ジャングルの藪を切りたたき、特別に製作したはしご(ラダー)を駆使し、いかだを浮かべてジープの一隊はジャングルを超えて行きます。最も苦難と困難に満ちたダリエン地峡越えがスミス氏にとって一番の思い出になっていたのです。困難な時こそチャンス、良い思い出になるということですよね、スミスさん。

 


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