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" AS SLOW AS POSSIBLE AND AS FIRST AS NECESSARY "

Toyota Landcruiser TRD Edition

2016年02月19日 | LANDCRUISER

 

 昨年の11月に開催されたSEMAで紹介されたNew Landcruiser SEMA TRD Edition。2016年のランドクルーザー200のTRDバージョンである。これはあくまで試作車であり、このモデルが発売される意図は現在の所未定である。アメリカで販売されている新車のランドクルーザーの基本価格は約8万5千ドル。もしも、TRDバージョンが追加となるとその値段は10万ドル(一千万円超)になるであろう。新型ランドクルーザーTRDでオフロードを駆るのは一部の人間にのみ許された事なのであろうか。

 

以下は、CAR AND DRIVER からの引用である。

Here’s a stat that will likely make you feel old: The Toyota Land Cruiser has been on sale in the U.S. since 1957. Number of years it missed due to model changeovers or regulatory hurdles? Zero. Comparing the raw-and-ready early models to the current Land Cruiser, however, is a bit like comparing a box cutter to a modern multi-tool. To prove that the modern Cruiser still has some grit, Toyota’s TRD arm plucked a 2016 model from production and prepped it for active duty on the display floor at this year’s SEMA show.

Officially and cleverly named the “SEMA Edition TRD Land Cruiser,” the SUV gets a two-inch front-only lift, TRD front skid plate, and front TRD adjustable remote-reservoir coil-over dampers. The rear suspension stands pat at production ride height but gains a set of TRD adjustable remote-reservoir dampers and springs that are more in tune with the off-road objective. TRD 20×10-inch performance wheels wear 285/55-sized rubber front and rear.

A TRD brush guard keeps overeager SEMA attendees at bay, and LED driving lights replace the stock units. TRD tubular running boards stretch from wheel to wheel, and a roof-mounted cargo pod offers additional storage while putting people on notice that the driver is an active type. Custom Silver Pearl exterior paint and TRD embroidery address the cosmetics, while a TRD performance off-road air snorkel (it’s functional) and cat-back dual-tip exhaust actually manage to lend an air of rowdiness to the otherwise refined proceedings.

Slapping on a few items from the TRD catalog is a nice diversion, but what we’d really like to know is what plans Toyota might have in store for the old girl. We know changes come slowly in the Land Cruiser world, but with the FJ out of the way, it seems the opportunity for fielding a Cruiser variant that people can actually afford is here. We aren’t getting any younger, and neither is the Land Cruiser.

 

TRDエディションは主にエクステリアに特徴がある。

 

アンダーガードにバンパープロテクション

ウインチが装置出来る程の丈夫さはない。

 

シュノーケル、

これはオーストラリアのアウトバックでも活用されているものだ。

 

虚栄心をくすぐるTRDシート

 

ロックスライダーを兼ねたサイドステップ。

 

 個人的にTRDオフロード仕様車には、もっと軽量化、カラーの差別化、そして、タイヤやアウトフィッターパーツは中途半端でアクセサリー的な都会のオフローダーの域を脱出して欲しいと願っている。しかし、それを執行するとキングオブオールロードではなくなってしまうのかも知れない。北米のランクルラグジュァリー路線にはLEXUS LX570があるので、200系にはこの際思いっきりTRDを目指して欲しいと期待している。

 

コメント
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