ロクマルでいこう、60でGo!

" AS SLOW AS POSSIBLE AND AS FIRST AS NECESSARY "

オーバーランドビークルへのアドバイス、その4

2014年01月30日 | OVERLAND VEHICLE

アドバイス(戒律)その4、

Keep the Engine Stock

エンジンをオリジナルに保つ

 

4) Keep the Engine Stock:
 This is the most common mistake we see with vehicle preparation, dozens of little modifications to the engine, including changes to the ECU, headers, cold air intakes, aftermarket superchargers, etc. These all seem like a great idea until you need to repair one of those items in the middle of the Gobi Desert. Certainly, there are proven or even mandatory upgrades that address known failure modes of the factory components, but otherwise, leave the engine mods to the tuner crowd. If the environment you are traveling in demands a certain amount of power (like sand) then buy the right truck, with the right engine to start with.

 

エンジンの改造は薦めない

 今まで私が観てきた失敗の中で一番多かったのが、オリジナルエンジンにあちこちと手を加えた後に起こった故障である。社外品のスーパーチャージャーやエンジンコントロールのユニットなどを追加したり取り替えたりすると、結果、それに合わせて他の部品をも交換する必要性が出て来る。それらを装備して普段に使う時は問題なくとも、一たびゴビ砂漠の真ん中でエンジンが故障したとなると、お手上げとなってしまう。よって、メーカーからの指定以外でのエンジンに関する変更は薦められない。

 時として砂地などの向う先の環境に対応する為に、更に強いエンジンパワーを求められる時がある。こういう時はエンジンに手を加えようと考えるのではなくて、必要なパワーを備えたエンジンを搭載したトラックに買換えるのが正しい選択である。

 

エクスペデッションポータルより引用

 

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オーバーランドビークルへのアドバイス、その3

2014年01月30日 | OVERLAND VEHICLE

アドバイス(戒律)その3、

Suspension Paerformance

安全で丈夫な足回り

 

3) Suspension Performance:
 The suspension system, geometry, and handling with a load are a reflection of proper design. The vehicle must perform just as well on pavement as it does on the dirt. A suspension serves several critical roles, including emergency handling (think avoiding a deer or child that runs into the road), load carrying and technical terrain performance. Who cares if you can achieve a 1000 in the ramp travel index if the truck rolls on a dirt road. The suspension must also be robust, with quality shocks and durable components. There is no excuse for a modern vehicle that cannot handle like a car on the road and still perform with articulation and stability on the trail. The amount of lift is less relevant than how it performs. There are vehicles with no lift that are easily outpaced by a proper suspension with four inches of lift. Remember to tune the suspension with your travel load. 

 

 サスペンションのパフォーマンスについて

 サスペンションのシステムの設定はクルマの安定性とハンドルの操作性に影響します。それはまず舗装道路でのパフォーマンスが良い事が大切です。そして、そのパフォーマンスの良さはダートな道にも反映します。

 同時にサスペンションには技術を駆して困難な道を走ったり、多くの荷物を運んだりするために目的に合わせてセッテングを行いますが、セッテングで一番大切な事は安全性です。突然、子供や鹿が道に飛び出して来た時に衝突を回避する必要性も考慮する必要があります。

 また、サスペンションのコンポーネントには起伏に富んだ1000マイルの距離を走りぬく為に、機能の強靭さと耐久性も求められます。

 最近販売されている四駆の多くの車種は、向う道の状況に合わせてのサスペンションのセッテングには限界があります。しかし、中にはサスペンションに手を加えなくても、タレーンに会わせて容易に車高を調整出来る車種もあるので、向う目的に合わせてクルマを選択する事も可能です。

 

エクスペデッションポータルより引用

 

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