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ロクマルでいこう、60でGo!

" AS SLOW AS POSSIBLE AND AS FIRST AS NECESSARY "

TLC が手掛けたロクマル

2012年09月14日 | LANDCRUISER

以前紹介したハンソン夫婦の ランクル60

 ハンソン夫婦が使用しているロクマルは、外見から見る限りノーマルのランクルに足回りや前後のバンパーをエクスぺデッションを意識してアップグレードし、実にバランス良く仕上がっている。

この60を製作したのはカリフォル二アのTLCである。

製作には5ヶ月かかった。

 

ロクマルの顔を崩さないこのフロントバンパーは実にバランスがいい、

 TLCのオリジナルか?

 

エンジンはインターナショナルの3Lターボディーゼル

これに5速のミッション

静かで、ディーゼル臭さがないとの事。

 

ロザナ、ジョナサン共にこのロクマルにご満足の様子です。

 

ロクマルエクスペデッションらしい光景、使い方。

こんなロクマルが手元にあると、どーしてもキャンプに行きたくなる。

道具は人の行動を変えてしまうのか。

 

After a five month wait, I picked up my 1984 Toyota Land Cruiser from TLC 4×4 in Van Nuys, California – with its brand new International 3.0-liter turbo diesel and new 5-speed Toyota transmission (see Overland Journal Spring 2008), and lots of other modifications and upgrades.

The engine-transmission combination has exceeded my expectations to a huge degree. The power is phenomenal, and the torque blew us away. Climbing out of the Los Angeles area out I-10 toward Palm Springs we were pulling hills in 5th gear and still accelerating. It is quiet and has no “diesel smell.” Throttle response is very quick for a diesel (especially compared to the 75-series Land Cruisers I am used to driving in Tanzania and Kenya).

 TLCの前での一枚、

TLCが手を加える(再生)とこの様に仕上がる、という見本でもある。

意外とバランス良く仕上げるのは難しい事なのだ。

 

参考にしたい。

 

コメント
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