ロクマルでいこう、60でGo!

" AS SLOW AS POSSIBLE AND AS FIRST AS NECESSARY "

The FAT 40

2015年01月17日 | LANDCRUISER
 
With over 1240 hours of work invested, this BJ40 was hand built by Pilgrim's Restorations San Jose Costa Rica and completed in February of 2011. Their primary business was manufacturing reproduction sheet metal for the vintage Land Cruiser market. Every panel used on this truck either original OEM or was manufactured new and stamped out of 18 gauge steel. There was no cutting and welding to achieve the end result. The truck was built up from a 1978 BJ40 and features elements of earlier Land Cruiser styling like the FJ25 style grill and "extra wide" chrome hood ornament. The frame is solid and the hand crafted body is rust free and exceptional. Every spot welds is visible from front to back. The paint is excellent and the truck features the earlier lift gate with one lower custom swing out door in the rear.
 
 中米のコスタリカにおいて1200時間以上という途方も無い時間を費やして1978年のBJ40はレストレーションされた。その際に横幅を6インチ(約16センチ)広げている。
 
 
 
 
 
 フレームもボディパネルもその幅に合わせてワンオフで製作。ニューヨークだと人件費は1時間80ドル位~だから、アメリカでこれを製作するとなると、人件費だけで一千万円もかかる事になるから驚きだ。
 
 
 
 
 こうして並べて見ると違いが分る。今まで、あったらいいなと思っていたカスタムではある。現行のジープラングラーJKの幅が187センチ、FJクルーザーが190センチ。そこまでは及ばないが、時代はワイド(FAT) な4x4に慣れてしまっているかのようだ。40は車幅の変更だけで時代に対応出来るという事か?
 
 
 
 2006年にSEMAで公開されたロッドミレンのレトロクルーザーを思い出した。
 
コメント
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