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" AS SLOW AS POSSIBLE AND AS FIRST AS NECESSARY "

オーバーランディングにおける5つの間違い

2016年05月02日 | OVERLANDERS

 以前ここにキャンプでの失敗トップ10を紹介した。今度はエクスぺデッションポータルで紹介しているオーバーランディングにおける5つの間違い(DOING WRONG)を紹介したい。この5つは基本的な事なのだと思う。また、多くの人々を観てきてのまとめ的なアドバイスだと感じるので参考になったら幸いである。

 

Going Unprepared:

その1、準備不足

 行く先々の道とタレーンに応じた準備や装備を施して置くこと。必要なリカバリーギヤ、十分な飲料水、ファーストエイドキット等。ある程度最悪の事態を想定して準備をしておく。

This could be as egregious as not packing the necessary recovery gear for a difficult off-road epic, or simply forgetting to bring along enough water. Knowing precisely what to bring, and how much of it, is something best learned from experience, and hopefully not the hard way. The takeaway here is––bad things happen. The solution: Make a list. Dream up as many unfortunate scenarios as you can, then assemble the gear and skills necessary to overcome those setbacks should they arise. Start with the obvious elements like first aid and recovery gear. Then refine your list to how many cans of Pringles you’ll need for those snack attacks that hit mid day.

 

Taking too much stuff:

その2、過剰な装備と持ち物

 トラックのカーゴスペースに余裕があるからといって過剰に荷物を搭載する事が無いように。荷物が増えて車重が増えるとそれは燃費にも影響する。また装備を過剰に購入する事でお金も掛かってしまう。装備についてはある程度経験も必要だが何度かキャンプ等を経験する内に反省を重ねて、搭載する荷物を引き締めていく事が出来る。

If going with too little gear is problematic, don’t think for a minute that taking too much is a lesser offense. While it’s tempting to take the glamping concept to new levels, cramming every inch of your available storage space with the latest widgets does come at a cost, primarily fuel costs. A heavily laden vehicle consumes more fuel than a modestly loaded truck, something to consider the more protracted your journeys become. Copious amounts of gear also adversely impact handling and can even compromise the safety of the vehicle’s occupants. Lastly, setting up a camp replete with tables, chairs, shower rooms, solar panels, and all of the other trappings of a comfortable camp takes up more than just storage space, but a great deal of effort. Sometimes simple camp living is the way to go, particularly if you break camp daily. The solution: On your next trip, take an inventory of the things you think you could do without. You might be surprised you don’t need those things.

 

Destination-itis:

その3、移動する事に囚われてしまい、過程の景色や自然を楽しむ事を忘れてしまう。

 旅の記憶の多くは視界から受けるが、その光景は車のフロントウインドゥから眺めた展開の記憶が殆どであるというのが多くのオーバーランダー達の実態である。しかし、それではもったいないのだ。オーバーランディングの旅の楽しさは移動途中の発見の積み重ねにあるという事を忘れてはいけない。

 Many overlanders get fixated on completing a big traverse, an ambitious circumnavigation, or some other travel objective. Although cliches are loathsome things, the trite phrase, “the journey is the destination,” does ring true. I recently spoke with an overlander who spent 15 days driving from San Diego to Prudhoe Bay, Alaska and back. It was a commendable achievement, but he admitted he didn’t see much outside of the view afforded by his windshield. He conceded that with his limited time, he would have been better off exploring a smaller area of Alaska in more intimate detail. The solution: Just be aware that when connecting point A to point B, there are often many interesting things to see and do along the way. Things that might even be more compelling than the target destination.

 

Having but not doing:

その4、旅行費が車の改造費に廻ってしまう。

 旅行車を組み上げる事は楽しい事であるのは間違いない。しかし、出かける為にアウトフィターを装備したりするのであるが、そのバンパーを装着したがゆえに旅行費が無くなってしまい、結果、旅行そのものの計画も行動も無くなってしまう。装備を得る事よりも経験の方が大事である。

We’re all aware of the scenario. An eager overlander spends all of their time, energy, and precious funds building a stunning overland truck, only to have it rot in the driveway. There is no denying that the build process is fun, and undoubtedly necessary for some travels, but should the process of creating the ideal adventure mobile come at the cost of the adventure itself, what’s the point? The solution: Put the experience of overlanding first. Buy what you need as you genuinely need it. For the price of a bumper you may not really need, you could travel for a week. Overlanding should be about experiences above acquisitions.

 

Not going overlanding:

その5、思っているだけで行動しない。

 装備を整えてクルマが出来たら、十分な休みが採れて時間が出来たら、と計画を先延ばしにしていると旅を実行する事が難しくなる。例えば、トラックの鉄バンパーなどを装着し装備を整えると、人はそれで満足出来ないでしばらくすると足回りや、ルーフ等他の他のアウトフィッターの装備が欲しくなる。また時間も、まとまった時間が出来ると他の事をやらなければならない事情が生まれるものだ。だからこそ、まず週末の時間を使って、まずは出かける行動力が大切なのである。

 It would be impossible to catalog all of the valid life challenges that conspire to keep the would-be overlander homebound. One of the more common reasons overlanders miss opportunities to get away is simply a matter of taking the time to do so. For some overlanders, they postpone trips because they’re waiting to finally install that next vehicle modification they always wanted. Others delay getting away because they’re saving up for that multi-week expedition they always wanted to tackle. The solution: Overlanding isn’t always about crossing continents. Take the weekend and explore your backyard. The more frequently you go, the easier it is to, well, go more frequently. Pack your gear during the week and be ready to charge out the door on Friday.

 

 アメリカの価値観では行動しないという事を失敗と言い切っている。これはキャンプにおいてもオーバーランディングにおいてもだ。日本では失敗を恐れて行動しないという安定的な思考が蔓延しているようにも感じる。誰でも人生における成功を望むものなのだが、それは行動する事なのである。成功者とはポジションや保有資産の事ではなくて行動している人々の事なのではないだろうか?と理解する機会になった。

 


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