旅路(ON A JOURNEY)

風に吹かれて此処彼処。
好奇心の赴く儘、
気の向く儘。
男はやとよ、
何処へ行く。

孤独の太陽

2008年08月16日 23時53分30秒 | Weblog
In My Room

In my room, way at the end of the hall
I sit and stare at the wall
Thinking how lonesome I've grown, all alone
In my room

In my room, where every night is the same
I play a dangerous game
I keep pretending she's late
And I sit, and I wait
Over there is the picture we took when I made her my bride
Over there is the chair where I held whenever she cried
Over there by the window, the flowers she left - have all died

In my room, way at the end of the hall
I sit and stare at the wall
Thinking how lonely I've grown, all alone
In my room


玄関から一番奥の僕の部屋で
僕は座って壁を見つめている
独りっきりで、僕は何と孤独なんだろうと思う
僕の部屋で

僕の部屋で、毎晩同じように僕は危険な遊びをしている
彼女は遅くなっているんだと自分に言い聞かせて
そして座って、待っている
向こうには僕が彼女を花嫁にした時に撮った写真がある
向こうにはいつも彼女が泣いた時に支えてあげた椅子がある
向こうの窓際には彼女が残した花がある ー みんな枯れてしまった

玄関から一番奥の僕の部屋で
僕は座って壁を見つめている
独りっきりで、僕は何と孤独なんだろうと思う
僕の部屋で

コメントを投稿