karin's English Writing

karin's English Writing

community open college (7)

2010-11-22 11:22:00 | ノンジャンル
I enjoyed talking about food in easy English
in the 7th English lesson at 'community open college 2010'.

First, we did pair work to get to know our classmates,
asking the following questions and answering them.

1. Do you prefer a Japanese-style or Western-style
breakfast?

2. What is your favorite food?
3. What kind of Japanese food do you dislike?
4. What are you good at making?
5. Do you plan to go out to eat tonight?
6. What is your favorite New Year's food?
7. What do you always have in your refrigerator?
8. What do you usually drink with dinner?
9. What did you have for dinner last night?

Next, we looked at 15 pictures, guessed what the cook
was doing and learned 15 verbs for cooking.

They were---cook, cut, chop, slice, grate, peel, stir,
beat, bake, boil, roast, fry, stir-fry(炒める), steam,
microwave, (nukeチンする).

Then, we listened to the tape and filled 26 blanks
in the articles about Chirashi zushi and Potstickers(餃子).

Lastly, we enjoyed 'English puzzle' about Japanese food.
Can you guess what Japanese food they are?

1. A strong, spicy green horseradish-like condiment
2. Soy sauce
3. Grilled chicken on a skewer
4. Chicken, egg, and scallions on a bed of rice,
served in a large bowl

5. Soup made from fish stock and soybean paste
6. Thinly sliced meat or vegetables cooked
in a simmering broth at the table

7. Slices of raw fish
8. Traditional boxed meal, served in a lacquer
or plastic box with individual compartments for each food

9. Round or flat noodles often served in a hot broth
with a variety of meat, seafood, or vegetables

10. Cold boiled spinach with a ground sesame seed dressing
11. Cold bean curd served with grated ginger,
dried bonito flakes, scallions, and soy sauce

12. Fried dumplings with a pork filling
13. Cucumber roll made with small slivers of cucumber
14. Buckwheat noodles, served with a soy-based dipping sauce
15. Rice wine
16. Deep fried pork cutlet served with shredded cabbage

------------------------------------------------------------
わさび・しょうゆ・焼き鳥・親子丼・みそ汁・すき焼き・さしみ・
弁当・蕎麦・胡麻和え・冷やっこ・ぎょうざ・かっぱ巻・そば・
日本酒・とんかつ
------------------------------------------------------------

(tamagawa-josui, in front of my apartment)



18 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (クロちゃん)
2010-11-22 20:00:15
karinさん、こんばんは♪
私は今日も好きなお酒を飲みながらブログ拝見しています。(^<^)
何でも美味しいと感じられる幸せかな…。
そして、もうすぐ酔っ払って寝ちゃう幸せな時間です。(^^)/
返信する
Unknown (地理佐渡..)
2010-11-22 21:28:44
こんばんは。

日本の料理に関する会話ですね。
英語を楽しむ。語学学習とはトンと縁がなくなり
学生時代に苦しんだ記憶すら薄らいでいます。
ラジオでは海外の放送を時々聞くんですがねぇ。
返信する
Unknown (karin)
2010-11-22 23:04:31
クロちゃんさん こんばんは

人生の長い年月、食欲もなく(従って美味しいものを作る気力もなく)、眠れず、、、焦燥感ばかり強いという苦しい時期が続きましたので、食べるものが何でも美味しくて、お酒も美味しく飲めて心地よくなる、、、これがどんなに幸せなことがよく解ります。

山に登って人生が変わりました。今は何でも食べられますし、ワインや135mlのビールがとても美味しいと思いますし、、、本当に幸せだなぁ、と思い感謝しています。 クロちゃんさんはもうお休みになられたでしょうね(^^)。  ありがとうございました。
返信する
Unknown (karin)
2010-11-22 23:05:53
地理佐渡..さん こんばんは

今回の講座は外国で生まれ育った日本人の先生でした。それで日本の料理を英語で表現する練習でした。

うわ~、ラジオで海外の放送をお聞きになるなんてすごいですね!リスニングがおできになるのですから素晴らしいです。私は聴き取る力が弱いので、速い英語は聞き取れません。

頭の体操と思って英語で書いていますが、この頃、日本語も英語も単語が出てこなくて困りました。日々不都合なく生きていますから「ま、いっか~」と自分を許しています(^^)。  ありがとうございました。
返信する
Unknown (morinoringo)
2010-11-23 16:36:58
こんにちは。
今回の英語の講座は、お料理に関することだったようですね。
ペアになって、質問したり答えたりされたのですか。楽しそうですね。
私は、やっぱり日本食が一番好きです。
今日は、紅葉狩りへ行って、もみじ弁当をいただいてきました。その土地でとれた材料で、美味しく作ってありました。
返信する
Unknown (hamada)
2010-11-23 18:20:01
Hi kirin-san,
I hear you are getting cookery lesson in English.
It must be fun for you! 

Thank you for your nice comment to my web log
The fall has gone and cold winter has come.
One day which was a fine day, we went Mt.Takao with my friends.
We enjoyed a warm winter day; it made us refreshing and felt happiness.
Next January, I will be 78 years old,
I am wishing to enjoy every day without illness.

下手な英語で御免なさい、
ただいま、NHK基礎英語3で勉強中ですので
意味不明・文法は誤りだらけですが、
ご解読下さい。
Take care.
返信する
Unknown (ヒロ)
2010-11-23 19:02:07
karinさん こんばんは
お料理のことを英語で勉強をされたんですね。
お料理は自分のためにはなかなか真剣にやりませんよね。
食べられない・眠れない・焦燥感を一度経験すると
本当にどんな小さなことも有り難く幸せ感が溢れますね。
和食が大好きな私は丼ぶり物は、ちょっと苦手です
が誰かが作ってくれる物は何でも美味しく頂けますよ(笑)
返信する
Unknown (よしえ)
2010-11-23 19:31:36
karinさん、こんにちは!

料理の話題で、楽しく英語のレッスンですね。
フランス人との会話に困った時、私は料理の話をします。
料理の話題は、フランスでも、一番楽しくて、分かりやすくて、盛り上がるので、本当に助かります。
最近は和食に皆さん興味をお持ちなので、それも助かります!
返信する
Unknown (Hanna-Danna)
2010-11-23 21:41:17
こんばんは。
わたしなりに英語に取り組んでみましたが、そばつゆは
dipping sauce なんですか? うどんの具は何をイメージ
しているのか、よく分からなかったし、6番はスキヤキ
ではなく、しゃぶしゃぶかと思っていました。なかなか
難しいものですね。
返信する
Unknown (karin)
2010-11-23 22:44:30
morinoringoさん こんばんは

今回はアメリカで生まれ育ったという日本人の女性の先生でした。アメリカで日本料理が大変人気があるので、今回は和食をテーマに英会話をしましょう、ということのようでした。

私はお料理をつくるのが苦手なので、外国で暮らすことになって外国人に日本料理を作ってあげる、なんてことになると大変だなぁ、と思いながら会話を楽しんでいました。

今日はお天気も回復したのでしょうね。紅葉を見ながら「もみじ弁当」・・・最高でしたね!

ありがとうございました。
返信する