こう来ましたか……!
MTBレーシングバイクはXC、DH問わず、カーボン化の道を歩み始めました。
イーヴィルは確かに卓越した開発陣を揃えていますが、正直カーボンに関してはそこまで深いとは思っていませんでした。
それがここまでの製品を作ってくるとは……。
もちろん、すでにあるアルミDHバイクのリヴォルトのサスペンションシステムをそのまま引き継いだデルタシステムを搭載しています。サスペンションデザイナーはもちろんデイヴィッド・ウィーグルです。
http://www.pinkbike.com/news/Exclusive-Evil-Undead-First-Look-2011.html
• Full carbon front/rear triangle
• Redesigned 7075 double shear Delta linkage with Enduro Spherical bearings
• Integrated fork bumper and cable guide
• IS brake standard
• Removable ISCG05 tab
• Integrated headset ( no headset tools here, just drop the bearings in and go! )
• Internal headset adjustment via eccentric cups
• Integrated removable carbon fender
• Integrated removable Downtube protector
• Integrated removable Downtube shuttle guard
• Rubber chainstay protector not shown
MTBレーシングバイクはXC、DH問わず、カーボン化の道を歩み始めました。
イーヴィルは確かに卓越した開発陣を揃えていますが、正直カーボンに関してはそこまで深いとは思っていませんでした。
それがここまでの製品を作ってくるとは……。
もちろん、すでにあるアルミDHバイクのリヴォルトのサスペンションシステムをそのまま引き継いだデルタシステムを搭載しています。サスペンションデザイナーはもちろんデイヴィッド・ウィーグルです。
http://www.pinkbike.com/news/Exclusive-Evil-Undead-First-Look-2011.html
• Full carbon front/rear triangle
• Redesigned 7075 double shear Delta linkage with Enduro Spherical bearings
• Integrated fork bumper and cable guide
• IS brake standard
• Removable ISCG05 tab
• Integrated headset ( no headset tools here, just drop the bearings in and go! )
• Internal headset adjustment via eccentric cups
• Integrated removable carbon fender
• Integrated removable Downtube protector
• Integrated removable Downtube shuttle guard
• Rubber chainstay protector not shown