karin's English Writing

karin's English Writing

momiji-dai plateau

2006-03-28 11:37:59 | ノンジャンル
Yesterday I went up Mt. Takao by way of hikage-sawa.
There were no cherry blossoms, nor any flowers coming out.

I walked along a stream and then went up a little bit
steep hill. I had lunch at momoji-dai, a famous place
for its beautiful maple viewing.

Yes, I had a nice day.






12 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (chiecom)
2006-03-28 12:21:46
わぁ!
黄門様が出てきそうな気配!(笑)
スケさんカクさんもお茶飲んで
一息ついてそうで
癒される空間ですね!

もみじ台、知りませんでした。

清水、一瞬、動いて見えました。
素敵な画像ですね。
返信する
Unknown (karin)
2006-03-28 12:45:40
chiecomさん こんにちは

アップ早々ご覧いただきありがとうございます。
このもみじ台で300円のなめこ汁を頼んで
おにぎりと食べてランチとしていますが、、、
こうして写真にしますと、ホント、私の大好きな
水戸黄門のドラマで出てくる峠の茶店のようです
ね。ドラマ水戸黄門の主題曲の歌詞、落ち込んで
いるときに勇気を与えてくれますね。

chiecomさん、もみじ台なら、いつでもご案内させ
ていただきます。そんな日があるといいですねぇ。
ありがとうございました。
返信する
Unknown (Tad)
2006-03-28 14:00:00
Dear Koari,
Hi ! my name is Tad, I am writing to you after I saw your message on the website called “Eigo-Dokokai BBS.”
I do not know how much time I can spare to write to you on your blog, moreover, I have no idea as to whether my English can live up to your expectation, but I try to do my best to write as much as I can.
At first, let me introduce myself. Although I am 46 year-old man ( I will turn 47 next month !!!), I started to study REAL English just about five years ago. I am still learning to improve not only my writing skills but also reading, listening and speaking ability. I really want to become a good English communicator. Please correct my English, if you notice any mistakes. Your suggestions are always welcome.
I will visit here from time to time and I may leave my messages, if you don’t mind.
If you need to contact me or an immediate answer, please visit Eigo-Dokokai BBS and post your comments there.
Talk to you soon !
Tad
返信する
Unknown (suica)
2006-03-28 14:54:57
お久しぶりです。こんにちは!
遅くなりましたが、お孫さんの卒園おめでとうございます。
私も保育園育ちでのびのびとすごしていました。
karinさんはとてもよく自然に触れ合われているのですね。いつも写真を見るたびにそう思います。
時間にゆとりができたら私も色々なところに行ってみたいと思っています。
返信する
Unknown (voyager036)
2006-03-28 17:00:36
水のある所って落ち着きますね。
でも北海道の川の水の量は多いかも!?
返信する
Unknown (あんじゅな)
2006-03-28 20:25:22
karinさん、こんばんは

山の春はこれからなんですね。春の花たちがにぎわいだすのはもう半月くらいでしょうか?
でもきっと山の中は静かで気持ち良いのでしょうね。喧騒を離れ静かな山歩き、気持ち良さそうです^^。
返信する
Unknown (karin)
2006-03-28 22:05:52
Dear Tad-san,
Thank you very much for visiting my blog and writing your kind comment here. It is wonderful that you are trying your best in order to have a good command of English, though, I'm sure, you are already very good at writing English, and reading, speaking and listening to English as well. To tell the truth, I've forgotten many English words. I know I'd better study English again but I 、、、(^_^;). I'm looking forward to seeing you soon. Thank you, Tad-san.
返信する
Unknown (karin)
2006-03-28 22:09:13
voyager036さん こんばんは

北海道は水が澄んでいるでしょうね。
摩周湖や阿寒湖や支笏湖、、、、湖が
たくさんありますね。海もそうですが
水は心を落ち着かせますね。「明鏡止水」
という熟語を思い出しました。
ありがとうございました。
返信する
Unknown (karin)
2006-03-28 22:13:50
あんじゅなさん こんばんは

春の花はまだでしたが、空気が澄んでいて
いいなぁ、と思いました。春霞で富士山は
見えませんでしたが、遠くにかすんで見え
る富士山の手前の山並みは、いかにも春ら
しく感じました。のどかな一日を過ごしま
した。 山はいいですねぇ、、。
ありがとうございました。
返信する
Unknown (karin)
2006-03-28 22:20:18
suicaさん こんばんは

孫たちへの祝いのお言葉、本当にありがとう
ございます。保育園の卒園、小学校の卒業と
母親が大忙しでしたので、つい私まで巻き込
まれてしまいました。こういうことで忙しい
のはいいですね。ここまで育ったことに感謝
しております。

自然はいいですね。the sense of wonder に
満ちています。時間をみつけて自然接してくだ
さいね。  ありがとうございました。
返信する