二日続けて、悲観的な見方を取り上げたところで、もうひとつ、気になる出来事が。
Tiffany cuts view in warning sign for luxury
ティファニーが下方修正した、というんですな。
もともと、前半は調子が良かったんですが、肝心のホリデーシーズンの伸びが今一つだったようで、株価が急落しています。
NEW YORK (MarketWatch) ― In a warning sign that the outperforming luxury sector may be showing some signs of strain, Tiffany & Co. on Tuesday cut its full-year profit outlook after holiday season sales of fine jewelry slowed “markedly” in the U.S. and Europe.
ティファニーが火曜日に、通期の利益予想を引き下げた。米国と欧州のホリデーシーズンの宝石の売上がスローダウンしている。
Tiffany’s worldwide sales in the two months ended Dec. 31 rose 7% to $952 million, led by double-digit growth in Asia and Japan. Excluding the currency impact, comparable sales rose 4%.
2か月過ぎたところの12月段階で、世界全体での売上は7%の伸び。アジアと日本が二桁の伸び。為替変動を調整後での既存店売上は4%の伸び。
In the Americas region, which includes the United States, Canada and Latin America, sales rose 4% to $503 million. On a constant-exchange-rate basis, total sales increased 4% and comparable store sales rose 2%. Comparable Americas’ branch store sales rose 3% and New York flagship store sales, about 8% of the company’s total, declined 1%.
中南米地域では4%の伸び。為替調整後でも4%の伸びたが、
フラッグシップのニューヨークの店舗の売上は1%下がった。
ティファニーの下方修正は、欧州と、米国の東側の売上が悪いから、ということなんですが、規制強化でウォールストリートのボーナスが落ちていることや、ユーロが下がって、欧州からの買い物客が減っているんじゃないか、
と分析されているようですが、
ひょっとして、DENTやウォールストリート流分析が示すような消費支出落ち込みの兆候が現れ始めている、
ということは無いでしょうかね。
今は、まだ、株価の好調が続いているし、ホリデーシーズンの小売売上も全体としては良かったようなんですが、ちょっと気になりますね。
Tiffany cuts view in warning sign for luxury
ティファニーが下方修正した、というんですな。
もともと、前半は調子が良かったんですが、肝心のホリデーシーズンの伸びが今一つだったようで、株価が急落しています。
NEW YORK (MarketWatch) ― In a warning sign that the outperforming luxury sector may be showing some signs of strain, Tiffany & Co. on Tuesday cut its full-year profit outlook after holiday season sales of fine jewelry slowed “markedly” in the U.S. and Europe.
ティファニーが火曜日に、通期の利益予想を引き下げた。米国と欧州のホリデーシーズンの宝石の売上がスローダウンしている。
Tiffany’s worldwide sales in the two months ended Dec. 31 rose 7% to $952 million, led by double-digit growth in Asia and Japan. Excluding the currency impact, comparable sales rose 4%.
2か月過ぎたところの12月段階で、世界全体での売上は7%の伸び。アジアと日本が二桁の伸び。為替変動を調整後での既存店売上は4%の伸び。
In the Americas region, which includes the United States, Canada and Latin America, sales rose 4% to $503 million. On a constant-exchange-rate basis, total sales increased 4% and comparable store sales rose 2%. Comparable Americas’ branch store sales rose 3% and New York flagship store sales, about 8% of the company’s total, declined 1%.
中南米地域では4%の伸び。為替調整後でも4%の伸びたが、
フラッグシップのニューヨークの店舗の売上は1%下がった。
ティファニーの下方修正は、欧州と、米国の東側の売上が悪いから、ということなんですが、規制強化でウォールストリートのボーナスが落ちていることや、ユーロが下がって、欧州からの買い物客が減っているんじゃないか、
と分析されているようですが、
ひょっとして、DENTやウォールストリート流分析が示すような消費支出落ち込みの兆候が現れ始めている、
ということは無いでしょうかね。
今は、まだ、株価の好調が続いているし、ホリデーシーズンの小売売上も全体としては良かったようなんですが、ちょっと気になりますね。
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