前々回,フィリピンの財閥のハナシが出たんで,もうイッチョ。
アヤラグループといえば,財閥の代表格と言っていいんでしょうな。
Ayala unfazed by Manila Water setback
Despite the bitter experience of water distribution unit Manila Water Co. with regulators, conglomerate Ayala Corp. will not hold back from participating in major infrastructure projects under the public-private partnership (PPP) framework.
In an interview, Ayala Corp. managing director John Eric Francia said that the group would still participate in upcoming PPP projects despite the perceived increase in regulatory risks arising from the MWC episode.
Among the key projects still in Ayala’s pipeline were the Mactan-Cebu International Airport rehabilitation, Light Railway Transit 1 extension, Cavite-Laguna Expressway and the automated collection fare system (ACFS) for railways, he said.
マニラウォーターカンパニーの政府との苦い経験にも関わらず,アヤラはPPPフレームワークの元で大プロジェクトに参加してゆく。
まあ,アヤラが,水道会社をやっていて,いろいろと当局ともめているってことなんでしょうな。そうだとしても,へこたれないで,こういう半公共的な事業に取り組んでゆくと経営幹部が言っているってことで。
For Ayala group, diversification into lucrative but highly regulated businesses like infrastructure is part of long-term growth strategy.
儲かるけど規制も厳しい事業,たとえばインフラ事業なんかへの多角化は,長期成長戦略の一部だ,とのことです。
フィリピンがいまいち経済が発展しないのは,製造業への投資がいまひとつで競争力が劣るという説明があるんですが,
力を持っている財閥系は,こうして熱心に経営していて,
ただ,その方向が,こういう規制の絡んだインフラ事業なんかに向ってしまう。なぜ製造業に向わず,こうした事業なのか。もちろんこっちの方が効率良く儲かるからに違いないんですが,なぜ,そうなのか,
それが問題なんですね。
日本の地方が,土建屋中心で,公共工事で成り立っている,見たいなハナシと,どっか似ているのかも知れませんが,どうなんでしょうな。
アヤラグループといえば,財閥の代表格と言っていいんでしょうな。
Ayala unfazed by Manila Water setback
Despite the bitter experience of water distribution unit Manila Water Co. with regulators, conglomerate Ayala Corp. will not hold back from participating in major infrastructure projects under the public-private partnership (PPP) framework.
In an interview, Ayala Corp. managing director John Eric Francia said that the group would still participate in upcoming PPP projects despite the perceived increase in regulatory risks arising from the MWC episode.
Among the key projects still in Ayala’s pipeline were the Mactan-Cebu International Airport rehabilitation, Light Railway Transit 1 extension, Cavite-Laguna Expressway and the automated collection fare system (ACFS) for railways, he said.
マニラウォーターカンパニーの政府との苦い経験にも関わらず,アヤラはPPPフレームワークの元で大プロジェクトに参加してゆく。
まあ,アヤラが,水道会社をやっていて,いろいろと当局ともめているってことなんでしょうな。そうだとしても,へこたれないで,こういう半公共的な事業に取り組んでゆくと経営幹部が言っているってことで。
For Ayala group, diversification into lucrative but highly regulated businesses like infrastructure is part of long-term growth strategy.
儲かるけど規制も厳しい事業,たとえばインフラ事業なんかへの多角化は,長期成長戦略の一部だ,とのことです。
フィリピンがいまいち経済が発展しないのは,製造業への投資がいまひとつで競争力が劣るという説明があるんですが,
力を持っている財閥系は,こうして熱心に経営していて,
ただ,その方向が,こういう規制の絡んだインフラ事業なんかに向ってしまう。なぜ製造業に向わず,こうした事業なのか。もちろんこっちの方が効率良く儲かるからに違いないんですが,なぜ,そうなのか,
それが問題なんですね。
日本の地方が,土建屋中心で,公共工事で成り立っている,見たいなハナシと,どっか似ているのかも知れませんが,どうなんでしょうな。