karin's English Writing

karin's English Writing

detox foot bath (1)

2007-01-25 22:26:51 | ノンジャンル
Yesterday I went to Komae City. It was my first visit to the city. I changed cars at Kokubunji Station , next at Tachikawa Station, then at Noborito Station and I arrived at Izumi-tamagawa Station at last.

A salon was just opened there yesterday. I was going to the salon to have a mystical experience. It was a salon of Detox Foot Bath Salon. The salon was carefully and beautifully designed by chiecom-san.
http://star.ap.teacup.com/rosemary/

I put my feet in warm water, sat back and relax for 30 minutes. " It needs 30 minutes for the machine completes its cycle. The machine uses brass and stainless steel electrodes," they said.

The color of water was gradually changing! It turned brown. Did I have something wrong with my liver? Did the water combine with some substances from my soles? I didn't know why. Yes, my legs and feet felt very light. I felt so comfortable. I was full of energy.

So I decided to walk to Noborito Station, not to Izumi-tamagawa Station. I walked and walked on the bank of Tama-gawa River. I saw beautiful pine trees named 'goyou-matsu.' They are very famous pine trees, I hear.

I went over a bridge. I saw many boats on the river. Were they fishing boats? I went on and on. Alas! I got lost again. Which way should I go? I saw Many cars running but no one walking.

Finally I saw an old gentleman doing some exercises. He showed me the way to Noborito Station. What a relief! I managed to arrive at the station.

I was a bold adventurer--only yesterday.


3 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (suzuran)
2007-01-26 18:13:42
karinさん。
お出かけだったのですね。
お天気も良さそうでしたし、綺麗な写真が撮れましたね、

玉川駅ですか? そのサロンへは、何を・・・
足湯ですか? これは疲れた足には、とても気持ちが
良い物ですよね。初めての場所のようですが、親切な紳士とお会いになって助かりましたね
お一人での冒険に乾杯です。お疲れ様。
返信する
Unknown (loveangel)
2007-01-26 21:53:35
Hi karin-san!

Wow!detox foot bath...I'm interested in it.
I'd like to go the salon.But it's so far away.

デトックスはこのごろよくとりあげられていて、雑誌など見ていても見かけることが多いです(〃TーT〃)うん
karinさんのその効果を読んでとてもきになってしまいました。機会があったらやって見たいです。
返信する
Unknown (karin)
2007-01-26 22:17:49
suzuranさん こんばんは

東京は晴れが続いています。一昨日は電車の旅をしました(^^)。西武線で国分寺駅に出て、中央線で立川駅に行き、そこから南武線で登戸駅に行き、さらに小田急線に乗り換えて一駅、和泉多摩川駅に到着しました。

この乗り換えに全て階段の昇降があるのですから、東京の人は足腰が丈夫な人が多いわけですね。観察していますとエスカレーターを利用しない乗客も多いです。

私の電車の旅の目的は、足の裏から体の不純物を取り除くというデトックス・フット・バスを体験することでした。30分間だけでしたが、足や体が軽くなったように感じました。「化学的足湯」とでも申しましょうか。

体が軽くなって気分もよかったものですから、、帰りは多摩川の土手を歩いてみたり、あっちこっちふらふら歩いて登戸駅を目指したのでした。迷子になっても「ここは日本だから大丈夫!」と自分に言い聞かせていました。

ホント、歩いている方がいらっしゃらなくて、道を聞くに聞けないのです。ようやく運動をしていた老紳士にお会いして道を教えていただきましたが、その紳士は、リュック姿の私に「だいぶ歩いているねぇ。ちょっとここで屈伸運動でもやっていきなさい」なんて誘われてしまいました(^^)。もちろん丁重にお断りしましたが、、、。

デトックス初体験、初めて訪れた場所、たくさん歩いたこと、、、、いつも一人で行動している私ですが、ちょっと冒険をしているような気分になりました。何でも楽しめるものですね。

ありがとうございました。
返信する