karin's English Writing

karin's English Writing

Northern Europe (13)

2012-08-03 14:26:00 | ノンジャンル
(sea travel from Stockholm to Helsinki, Finland)
ストックホルムからヘルシンキへ
タリンクシリヤラインでの一泊の船旅

We moved from Bergen, Norway to Stockholm, Sweden
by airplane.

After visiting Vasa Museum, we enjoyed sea voyage.

We moved from Stockholm, Sweden to Helsinki, Finland,
by ship---on a luxury liner SILIA SERENADE.





We boarded the ship at 17:00 and arrived at Helsinki at 10:00
the next morning.

Yes, we enjoyed the Baltic Cruising.

The ship was full of people from various countries.

On the sundeck I enjoyed talking with a couple from Helsinki.

They enjoyed their summer holidays in Stockholm by themselves.
It was their first time to travel without their children.
“All children have grown up,” they said.

I was surprised to know there are two official languages in Finland
--Finnish and Swedish.
They write down both languages on official signs.

I should have studied world history much harder.



As for meals on the ship, we enjoyed sumptuous buffet meals.
I enjoyed talking a lot with other members of the group.



(from my cabin)


(sunset--at 22:30)




(at 8:30 in the morning)



2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (morinoringo)
2012-08-03 23:52:15
1泊の船旅もいいですねー。
サンセットは、22時半だったのですか。
いわゆる白夜なんですね。
お食事もおいしそうですね。
Karinさんと一緒に写真に写ってらっしゃる女性は、どこの国の方なのでしょう。
お二人とも、笑顔が素敵です。
返信する
Unknown (karin)
2012-08-04 00:08:38
morinoringoさん こんばんは

いつも丁寧に読んでくださってありがとうございます。白夜でした。だいたい午後10時くらいまで昼間のように明るいのです。

ストックホルムからヘルシンキへの移動はバルト海のクルーズでした。17時間ほどかかりますが、船はいいですね。食事はもう何でもありました。

サンデッキでフィンランド人の若いご夫妻が隣に座りましたので、一緒におしゃべりをして楽しみました。お二人は一週間の夏休みをもらって、ストックホルムに遊びに行ってきたそうです。

フィンランドの公用語はスウェーデン語とフィンランド語だそうですが、大勢の人が英語も話すそうです。いや~、世界史をもっと勉強しておけばよかったと思いました。いろいろ教えていただきました。

ありがとうございました。おやすみなさいませ
返信する