karin's English Writing

karin's English Writing

Northern Europe (14)

2012-08-03 15:33:00 | ノンジャンル
(Kauppatori, Market Square and Market Hall in Helsinki)
港の近くのマーケット広場--ヘルシンキ

Here we are in Helsinki, Finland!

The local guide, a Japanese lady living in Helsinki, said to us,

“You know Finland is famous for its The Moomin family.
Many Japanese think they are hippopotamuses(カバ).
No. They are trolls.

Most couples both work and pay their high taxes.
The divorce rate is very high. There are many who get divorced
after 4 years’ marriage life.”

(port we arrived)


(Market Square and Market Hall)




















2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (suzuran)
2012-08-03 18:23:28
karinさん 
お疲れ様でした。

私達の為に、こんなに沢山の写真をアップしてくださって、有難う御座います。

一人で、わ~すごい、綺麗なんて言いながら拝見していました。時々懐かしいお顔が見えたりして
楽しませて頂きました。
本当に有難う御座いました。
返信する
Unknown (karin)
2012-08-03 21:37:50
suzuranさん こんばんは

早速ご覧いただき恐縮です。忘れないうちに全部記録してしまおうと思って大急ぎで取り組んでいますが、、、、なかなか終わりません。私はアルバムを作らないので、このブログは私のアルバム代わりです。

小さなデジタルカメラのオート設定で撮影していますので、感じたもののほんの一部しか写すことができませんが、一緒に楽しんでいただいて嬉しいです。

ありがとうございました。
返信する