karin's English Writing

karin's English Writing

tour of Yamagata (2)

2008-07-01 09:37:52 | ノンジャンル
Then my bus ran on Zao Echo Line.
We should have enjoyed nice views and alpine plants
along the Line.

But we were completely in a fog.
At the top it was difficult even to walk!
Where was the crater? I saw nothing.
(at the top)


The hotel was on Zao Kogen.
I went there by ropeway.
The hotel stood by Dokko-numa Pond.








My room was too big for me.
I loved the room and had a good sleep.
I was dead tired after a long bus drive in the fog.


2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (Hanna-Danna)
2008-07-01 22:10:33
へえー! 「蔵王ドッコ沼」って、本当にあるんですか。高校の頃、合唱の練習で、
みんな「ガオー! ドッコヌマ!」とか叫んで大笑いして、女子に顰蹙を買って
いましたが、大阪ではまったく地名に対する親近感も無いですからね(^_^;)。
返信する
Unknown (karin)
2008-07-01 22:24:12
Hanna-Dannaさん こんばんは

そうなのです!ありました。蔵王中央ロープウエイで7分ほど乗って鳥兜山頂(1387m)に行きます。宿泊したホテルの売店の窓から「ドッコ沼」の写真を撮りました。

>みんな「ガオー! ドッコヌマ!」とか叫んで大笑いして、

そんなことがあったのですか、、、、それから何年後でしょう(^^)。懐かしい名前に再会なさいましたね。

ありがとうございました。
返信する