karin's English Writing

karin's English Writing

northern France (4)

2011-01-02 23:05:00 | ノンジャンル
from Chartres to Mont Saint-Michel
(シャルトルからモン・サン・ミッシェルへ)
--------------------------------

Late in the afternoon, we left Chartres, we left Chartres
for Mont Saint-Michel.

It was a long way to go--about 300 kilometers.
It took 4 hours and a half to get into Mont Saint-Michel.
It was quite dark when we arrived there.

Mont Saint-Michel was decorated with Christmas lights.





The hotel I stayed was on a rocky island Mont Saint-Michel.
The name of the hotel was La Mere Poulard (ラ・メール・プラール).
It is a well-known hotel for its omelet and its hospitality.

Yes, I enjoyed its omelet for dinner. It was soft--yes, fluffy.
(I suddenly remembered this word fluffy.)

My room was on the third floor.
There were no elevators, nor escalators. Only stairs!

(lobby)




(my room)



2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (よしえ)
2011-01-03 19:51:11
karinさん、こんにちは!

モンサンミシェルの夜景を見れたのはラッキーでしたね。
パリから行く人は、ほとんど日帰りですから。
私もいつかあのホテルに泊まってみたいです!
温かみがある雰囲気ですね。
あのオムレツは私も食べました。
本当にフワフワで面白いですが、感動するほど美味しいものでもないですよね。
返信する
Unknown (karin)
2011-01-03 22:15:43
よしえさん こんばんは

いくつもの書き込み、ありがとうございます。
添乗員さんもモンサンミシェルのクリスマスの夜景は初めてご覧になったと話していました。

そうですよねぇ、、、あのオムレツ、なんと言いますか、食べた感じがしないのです。「話題のオムレツを食べた」と言えますが「感動するほど美味しいオムレツを食べた」とは言えませんね(^^)。  ありがとうございました。
返信する