会計スキル・USCPA

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2010年米国自動車販売 トヨタが・・・

2011-01-06 06:54:45 | 自動車
11月はトヨタが一人負けだったってハナシをしたとこですが、2010年全体でどうだったか。

Toyota Still Under ‘Clouds,’ Falls Behind Ford in U.S. Sales

Jan. 4 (Bloomberg) -- Toyota Motor Corp.’s U.S. vehicle sales fell in 2010 while industrywide sales rose 11 percent and every other major automaker reported gains. Ford Motor Co. moved up to second place behind only General Motors Co.

業界全体で販売が11%も伸びている一方で、トヨタは販売が減少。フォードが2位に返り咲き。

Ford displaced Toyota as No. 2 in the U.S. with 1.97 million vehicles sold in the year, up 17 percent from 2009, compared with Toyota’s sales of 1.76 million cars and trucks. GM retained the top spot with U.S. sales of 2.22 million vehicles, an increase of 7 percent. Deliveries in December accelerated to the fastest pace of the year.

フォードは09年と比較して17%の増加。GMは7%。

Toyota recalled more than 8 million vehicles worldwide last year, mostly for flaws related to unintended acceleration, with the majority occurring in the U.S. The company temporarily halted U.S. production and sales of eight models, including its top-selling Camry and Corolla cars in January to fix the flaws. Meanwhile, GM, Ford, Nissan Motor Co. and Hyundai Motor Co. lured buyers away with new models.

トヨタは昨年8百万台をリコール。売上トップのカムリやカローラを含む8モデルについて、問題を修正するために一時的に米国での生産をストップ中。GM、フォード、ニッサンやヒュンダイは新モデルで顧客を引き付けている。


Industrywide sales in 2010 totaled 11.6 million, according to Autodata Corp., based in Woodcliff Lake, New Jersey. That’s up from 10.4 million the previous year for the first gain since 2005 and the largest percentage increase since 1984.

米国全体での自動車販売は11.6百万台。09年は10.4百万台。1984年以来の伸び率の高さ。

まあ、台数としてはまだまだって感じですがね。

Toyota’s incentive spending rose in December to $2,253 a vehicle, up 37 percent from last year, Toprak said. Toyota’s incentives were below the industry average of $2,721 a vehicle. The rising deals are a sign that Toyota will fight to hold market share, Toprak said.

トヨタの12月のインセンティブは一台あたり2253ドルで去年より37%アッフ。業界平均は2721ドル。トヨタはマーケットシェアを確保しようとしていることを表している。

それでも業界平均よりは低いんですな。

GM’s Increase

“This is a market that’s coming back significantly,” said Rebecca Lindland, an analyst with IHS Automotive, a researcher in Lexington, Massachusetts. “And with really strong products coming from GM, Ford and Chrysler, there’s a lot of opportunity for change in the marketplace.”

強い製品が登場することで、GMやフォード、クライスラーは、市場を変えるチャンスが沢山ある。

Deliveries of GM’s Chevrolet Cruze small car rose 35 percent from November to 10,865 in December, and Ford’s sales of the new Fiesta subcompact increased to 5,212, a 50 percent gain from a month earlier. Deliveries of Chrysler’s redesigned Jeep Grand Cherokee more than tripled from a year earlier.

シボレークルーズは12月は11月に比べ35%の伸び。フォードのニューフィェスタサブコンパクトは5割の伸び。クライスラーの新型ジープグランドチェロキーは前年より3倍。

新モデルを出したってことなんですかね。

Banks are starting to lend more freely, giving buyers with weaker credit an opportunity to purchase new cars, he said. Subprime borrowers account for about 5 percent of GM’s sales right now, he said.

銀行は信用力の弱い買い手にもお金を貸し始めた。GMの顧客の5%はサブプライム。

Chrysler Up


Sales of Chrysler’s namesake brand dropped 28 percent, and Dodge deliveries fell 6.4 percent, while Jeep deliveries gained 49 percent and Ram brand truck sales increased 87 percent, the company said in a statement.

クライスラーブランドは28%落ちたが、ジープが48%アップ、ラムブランドが87%伸びた。
ヤッパ、クライスラーご本尊は終わってる感じですね。

Nissan, Honda

Nissan Motor Co.’s U.S. sales in December increased 28 percent, Al Castignetti, the company’s U.S. vice president, said in an interview. The average estimate of analysts surveyed by Bloomberg was for a gain of 20 percent. Deliveries for all of 2010 gained 18 percent, he said.

Honda Motor Co.’s sales rose 21 percent, according to a tally of 2010 sales the Tokyo-based company released. The average estimate of analysts surveyed by Bloomberg was for an increase of 7.2 percent.

Hyundai Motor Co., based Seoul, boosted deliveries 33 percent to 44,802 in December, the company said in a statement. South Korea’s largest automaker sold a record 538,228 vehicles in the U.S. last year, a 24 percent gain.


日産が28%の伸び。ホンダは21%、ヒュンダイは33%。

こうして見ると、トヨタの低迷が目立ちますね。ただ、生産を一部ストップしていること、他社の新車効果、マーケットがまだまだ絶対水準としては低迷していて、今後の上昇はもっと大きいと思われること、それに、以前お伝えしたように、トヨタもトラック部門は伸ばしていることを考えると、

リコール問題が解決すればトヨタもそれなりに回復する、

と予想することもできますかね。