karin's English Writing

karin's English Writing

to Mt. Kagenobu-yama (1)

2007-11-14 22:36:00 | ノンジャンル
Lovely weather today brought Ms. Y and me
to Mt. Kagenobu-yama. It is 727 meters high.

I was not sure of the way to the top
of Mt. Kagenobu-yama.

How relieved I felt when I found the sign
which showed us that we were going up the right hill.

On the way we looked down at Hachiouji City.
We could not see Mt. Fuji at the top.
We saw the beautiful mountains against the blue sky.







2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (maron)
2007-11-16 09:38:34
景信山すっかり晩秋と言うところでしょうか。
とてもいいですね。

ところで高尾等の山には入山期限があるのでしょうか?
返信する
Unknown (karin)
2007-11-16 21:43:41
maronさん こんばんは

金時山登山からまもなく一ヶ月経つのですね。今年は平日は子育て支援がありますので、なかなか山にいく機会がとれません。

いいえ、高尾山には入山期間はありません。年中いつでも入山できます。昨年の12月の終わり頃から今年の3月までは、例の高速道路の工事のためか、通行禁止になったルートがたくさんありました。

その期間、茶店も休業するということでしたので、私も今年は3月まで一度も高尾山に登りませんでした。高尾山に通行禁止があったのはそのときだけだったようです。その期間でも入山禁止ではありませんでした。

高尾山の紅葉はどうでしょうね。一丁平は美しいでしょうねぇ、、、、。
ありがとうございました。
返信する