karin's English Writing

karin's English Writing

City of Sydney

2007-07-28 15:09:10 | ノンジャンル
Early in the morning of July 22, around 7:30 a.m.
by local time, I arrived at Sydney International Airport.

It was cloudy in the morning.
The weather was changeable in Sydney.
Very soon it cleared and the sun began to shine.
I felt cold and put on more layers of clothing.

My tour group consisted of 32 people, almost all of them
were families. I was the only member that joined the tour alone.
I didn't mind it at all, though. Everybody was so kind to me.

Sydney was an exciting city, full of activity and energy.
It was Sunday. Many Sunday markets were open in the Rocks
District. People were gathering there and enjoying themselves
in their own way.

I liked Mrs. Macquarie's Point in Royal Botanic Garden.
It was a nice spot. I sat on Mrs. Macquarie's Chair.

The building of Sydney Opera House was absolutely spectacular.
Little children in full dress were waiting with their parents
in the lobby. What were they going to perform?

Before dinner I went to a shopping mall with a young couple.
I was only looking around the stores.
The couple bought many expensive things.

I enjoyed buffet dinner and beautiful night view at Sydney Tower.

( Sunday markets at the Rocks )


( Harbor Bridge and Opera House )


( night view from Sydney Tower )


6 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (eieco)
2007-07-28 18:07:36
karinさん おかえりなさい。

素敵な夜景ですね、旅をエンジョイできてよかったです、
そして、今大変辛い心境だと思います。
新潟の地震では本当にお気の毒です、、、、
また、新潟に行かれるときはお気をつけてください。お知り合いの方のご冥福をお祈りします。
返信する
Unknown (karin)
2007-07-28 18:22:52
eiecoさん こんばんは

早速ごらんいただきありがとうございます。無事に帰ってまいりました。

友人の突然の訃報に驚き悲しんでいますが、今、存在している人は、生かされていることを実感し感謝しながら生き続けなければならないのですよね。

新潟中越沖地震ではまだライフラインも復活せず、被災者のみなさんは大変な生活を送っている様子に心を痛めております。私の中越の実家も新潟市の私の家も今回の地震では何も影響がなかったようですが、被災者のみなさんのことを考えますと切なくなりますね。

ありがとうございました。
返信する
Unknown (suzuran)
2007-07-28 20:13:43
お帰りなさい karinさん

お元気でお帰りになり、嬉しいです

でも、お気の毒でしたね、楽しんだ後の訃報は
いきなり心に響いたことでしょう
しっかりして下さいね。お友達のご冥福を祈らせて
頂きます。

心の悲しみも、体のお疲れも一時も早く回復されますように・・・

素敵な写真を有難う御座いました。
返信する
Unknown (karin)
2007-07-28 22:08:39
suzuranさん こんばんは

ご心配いただきありがとうございます。自分の最期はいつ来てもよいように、、、とすべての準備はできていますが、自分以外の人の最期に臨む心構えは全くできておりません。

さぁ、元気を出してこの短い旅の記録を続けましょう、、、、いつもご覧いただきありがとうございます。
返信する
Unknown (shunran)
2007-07-29 01:02:10
karinさん、お帰りなさいませ(*^▽^*)
オーストラリアは冬ですね、なんだか不思議な気がしますが、
南半球だから当たり前、そんなに寒くなくて何よりでした。
オペラハウスはオーストラリアの象徴ですから、このお写真を見ますと思い出します。
お天気も良くて素晴らしいツアーの方に恵まれて
いい旅をされましたご様子
これから楽しみに拝見させて(@⌒~⌒@)。

お友達のご不幸、お悔やみ申しあげます。
返信する
Unknown (karin)
2007-07-29 07:22:40
shunranさん おはようございます

いつも帰らなくても大丈夫なように準備して出かけますが無事に行ってまいりました。

私も着るものは何を持参すべきか迷いましたが、重ね着できるようにしていきました。シドニー空港から外に出ましたら、寒くて寒くて、、、体が慣れるまで大変でした。脱いだり着たり、、、山登りと同じですね。

それでもシドニーは温帯気候、ゴールドコーストは亜熱帯気候ですから、冬といっても暖かいです。きっと世界の中でも暮らしやすいところだろうと思いました。忘れないうちに早く記録したいと思います(^_^;)。

ありがとうございました。
返信する