フィリピン航空業界のニュースです。
PH carriers seek more flight entitlements to major Japan cities
National flag carrier Philippine Airlines Inc. (PAL) together with PAL Express, budget airline Cebu Air Inc. (Cebu Pacific), Tiger Airways Philippines as well as sister firms AirAsia and Zest Airways Inc. have filed a consolidated application before the Civil Aeronautics Board (CAB) for allocation of flight entitlements to Japan.
日本空路の権利について,フィリピンの航空会社がまとまって申請を出したんだそうで。
Last Sept. 13, the Philippines and Japan concluded a memorandum of understanding (CMOU), lifting a ban preventing airlines from the Philippines from mounting additional flights to Japan.
規制を撤廃する合意が日比で成立したとかで,フィリピンの航空会社が日本に自由に乗り入れができるようになる,って全然知りませんでした。
The new air service agreement increased the number of flights between Manila and Narita to a total maximum 400 per week from the previous 119 and allowed 14 flights per week between Manila and Haneda.
マニラ-成田間が週119便から400便まで増やせる。マニラ-羽田はと14便。
週4百ってちょっと多すぎませんかね。マニラ便だらけになるがな。
とまあ,そうは言っても日比の間でこういう動きもあるってことですね。
フィリピンをテーマに研究していて,感じるのは財閥の影響の強さなんですが、ここで出てくる航空会社も財閥系ですね。フィリピンエアは
PAL, jointly owned by taipan Lucio Tan and diversified conglomerate San Miguel Corp. (SMC)
って記事にも出てますな。ルシオタン,とサンミゲルグループの系列。サンミゲルはビールの会社ですが,多角化で航空会社にも手を出しているんですね。セブエアもGokongweiの系列ですね。上場企業を分析するのに一社一社,系列を洗い出したり地道な作業をやってるんですが,こういうトランスポート関係は財閥系が多いようです。
ちなみに,このニュースのABS-CBNはLopezグループ。どっちを向いても財閥から逃れられないって感じですな。ABS-CBNも財閥体制の批判なんてできないんだろうな(笑)。
PH carriers seek more flight entitlements to major Japan cities
National flag carrier Philippine Airlines Inc. (PAL) together with PAL Express, budget airline Cebu Air Inc. (Cebu Pacific), Tiger Airways Philippines as well as sister firms AirAsia and Zest Airways Inc. have filed a consolidated application before the Civil Aeronautics Board (CAB) for allocation of flight entitlements to Japan.
日本空路の権利について,フィリピンの航空会社がまとまって申請を出したんだそうで。
Last Sept. 13, the Philippines and Japan concluded a memorandum of understanding (CMOU), lifting a ban preventing airlines from the Philippines from mounting additional flights to Japan.
規制を撤廃する合意が日比で成立したとかで,フィリピンの航空会社が日本に自由に乗り入れができるようになる,って全然知りませんでした。
The new air service agreement increased the number of flights between Manila and Narita to a total maximum 400 per week from the previous 119 and allowed 14 flights per week between Manila and Haneda.
マニラ-成田間が週119便から400便まで増やせる。マニラ-羽田はと14便。
週4百ってちょっと多すぎませんかね。マニラ便だらけになるがな。
とまあ,そうは言っても日比の間でこういう動きもあるってことですね。
フィリピンをテーマに研究していて,感じるのは財閥の影響の強さなんですが、ここで出てくる航空会社も財閥系ですね。フィリピンエアは
PAL, jointly owned by taipan Lucio Tan and diversified conglomerate San Miguel Corp. (SMC)
って記事にも出てますな。ルシオタン,とサンミゲルグループの系列。サンミゲルはビールの会社ですが,多角化で航空会社にも手を出しているんですね。セブエアもGokongweiの系列ですね。上場企業を分析するのに一社一社,系列を洗い出したり地道な作業をやってるんですが,こういうトランスポート関係は財閥系が多いようです。
ちなみに,このニュースのABS-CBNはLopezグループ。どっちを向いても財閥から逃れられないって感じですな。ABS-CBNも財閥体制の批判なんてできないんだろうな(笑)。
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