会計スキル・USCPA

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クライスラー法的破綻 専門家QA

2009-05-04 02:48:44 | 自動車
またクライスラーか、ってな感じはよくわかりますが、今日はもう少し実務に近いお話で。そんなのうんざり?  まあ、そうですな。GWですがね。ただ、こういう記事ってこういうときしか出ないですからなあ。

Experts on Chrysler bankruptcy

再建の専門家とのQAで、チャット形式で行われたみたいです。

Comment From Kevin ]
Will the run of the mill supplier get paid what they are owed? Not the Big guys, the company that say paints the factory, or has not been paid for the office supplies they sold them?

小口の、工場のペンキを塗ったり、オフィスサプライを納入する業者は、その債権を払ってもらえるのか? という質問です。基本的なことですが、関係者にとっては大事なことですね。


Nicole Lamb-Hale/Foley: Kevin: all suppliers will be paid on a going forward basis for services provided after the filing. Suppliers who are deemed Direct Production Part Suppliers will be paid amounts owing prior to the bankruptcy if they accept the terms

チャプター11を申請後に提供されたサービスは将来支払いを受けることができる。申請前であっても直接の部品納入者は条件を飲めば支払いを受けることができる。

Jim Hall: It's pretty much been addressed. Some suppliers farther down the ranks for tier one component suppliers will likely have to make their claims in the bankruptcy court. So much for a 60 day bankruptcy.

いくつかのティア1サプライアーでもランクの下の業者は、破産裁判所に申請が必要になるだろう。

Hello. I wanted to know why the bankruptcy filing was in New York rather than Michigan. Is New York law more favorable to Chrysler than Michigan law? Thank you.

なぜチャプター11の申請がミシガンではなくて、ニューヨークなのか。ミシガンより有利になる理由でもあるのか。

Nicole Lamb-Hale/Foley: Chrysler had the option to file in New York or Michigan due to the locations of its business operations. The interpretation of certain critical provisions of the Bankruptcy Code varies by jurisdiction. Chrysler must have made the determination that certain of its issues would be treated more favorably under New York law.

事業拠点が両方にあって、クライスラーはどちらにも申請できたが、州によって倒産法の条文解釈に幅があるという事情から、ニューヨークを選択したんだろう。

Comment From Guest]
Legally can tier 1 suppliers not pay the teir 2 suppliers due to the non payment to the tier 1 supplier by Chrysler?

ティア1のサプライヤーはクライスラーの不払いを理由にティア2サプライヤーに不払いをすることが可能か?


Nicole Lamb-Hale/Foley: Guest: the answer depends upon the terms of the contracts between the Tier 1 and Tier 2 suppliers. It appears that most Tier 1 suppliers may be deemed to be Direct Production Part Suppliers who will be paid their pre bankruptcy debt by Chrysler in any event, so this should not be an issue.

それは、ティア1とティア2サプライやー間の契約条項による、しかし、直接納入するティア1サプライヤーとみなされればたいていは、倒産申請の前の債権について支払いは受けることになるので、問題になることはない。


Comment From Dan Smith]
How do secured lenders, unsecured senior bonds, and the UAW VEBA rank in a bankruptcy procedure? Also what happens to all of them in a 363 sale?
11:47

担保付の債権者はどうなる。363セールを実行されると彼らはどうなる?


Nicole Lamb-Hale/Foley: Dan: under the priority scheme in the Bankruptcy Code, secured lenders have top priority to the extent of their collateral followed by unsecured creditors which include the unsecured bonds and the VEBA.

担保付債権者は無担保債権者よりも上位で、担保価値の範囲内で最優先扱いを受ける。

In a 363 sale, the claims of creditors who have a claim or interest against the assets being sold are transferred to the proceeds of sale and such proceeds are distributed consistent with the priority scheme under the Bankruptcy Code.

363セールの実行にあたっては、その売却される資産に対する債権者の請求は、売却代金を倒産法の規定で定められた優先順位に従って支払われる。

つまり、担保付債権者は優先的に資産売却の代金を受け取ることができる、ってことでしょうな。

この363セールって何か、というと、

Section 363 sales could speed Chrysler's exit from Ch. 11

Section 363 allows asset sales that are generally quicker and easier than sales of assets by troubled companies outside of bankruptcy. Also, in Section 363 sales, buyers usually receive assets free of liens and claims. That could shorten Chrysler's time in bankruptcy.

どうも、363セールというのは、倒産法の中で、資産を売却してゆく条項のことのようでして、さっきの質問は、じゃあ、担保のついてる資産を売られたらどうなるんだ、ということなんでしょうな。で、それは担保を設定されている債権者に優先的に支払われるということで。

この記事では資産は大概入札によって売られるってことで、早くていいんだけど、時間が短いんでデューデリする時間が無いんだとか。

破産して競売にかけられるよりはマシってとこなんですかな。

正直この記事よんでも、サプライヤーなんかへの影響はどうもわからないんですが、納入業者への支払いもこれまでとまったく同じというわけにも行かないようで・・・。当然ですが、結構きついことにはなりますわな。





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