会計スキル・USCPA

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米自動車部品メーカー 半数が破綻の危機

2009-03-20 08:57:52 | 自動車
GMやクライスラーがヤバイ、ということが昨年から問題になっていますが、部品メーカーはもっと厳しいはずですな。特に在庫調整分もあるんで、本当に受注が完全に止まるなんてこともあったりしてるんじゃないかと思うんですが、

Half of U.S. auto suppliers face bankruptcy: study


More than half of the top U.S. auto parts suppliers could file for bankruptcy protection in 2009 with at least one million job losses, according to a study by global consultants A.T. Kearney.

部品メーカーの半分が法的破綻の申請をして百万人が失業する。ATカーニーの調査です。

The U.S. government has pledged up to $5 billion to aid financially stressed auto parts makers that are crucial to General Motors Corp and Chrysler.

政府はGMとクライスラーに必須のメーカーへのサポートとして50億ドルを、きめているが・

Absent significant financial assistance from the government, we are headed toward a scenario that is going to be 50 percent or more of the supply base going through bankruptcy," Doug Harvey, an A.T. Kearney partner in its automotive practice in Detroit, told Reuters in an interview.

もし、大きな財政面でのサポートがなければ半分のサプライヤーが破綻するだろう、とATカーニーのパートナー。

A.T. Kearney looked at three scenarios for the supply base. The other two scenarios include a "soft landing" resulting in 35 percent of the companies restructuring in bankruptcy and a "pessimistic" reading pushing that to 70 percent or more with many liquidations.

ソフトランディングシナリオでは35%の破綻。悲観シナリオでは70%。

The "soft-landing scenario" looks more like "wishful thinking" at this point, with the industry heading more toward the middle ground and leaning toward pessimistic, Harvey said.

ソフトランディングシナリオは楽観的に考えた場合のことで、今はもっと厳しい状況だし、悲観シナリオの方に近づいている。

Harvey sees the administration's announcement of support for suppliers, coming even before it makes recommendations on GM and Chrysler, as reinforcing the immediate needs of the supply sector to avoid mass bankruptcies.

あんまり状況がひどいんで、GMとクライスラーが部品メーカーの名前を上げる前に、政府が発表しちゃったんじゃないか。

GMが存続の危機にあるわけで、その傘下にある部品メーカーが大丈夫なわけはなく、当然、破綻に直面しているはずで。

去年、自動車販売が急落する前から部品メーカーは結構ヤバ目だったんで、クライスラーが部品メーカーの金型を持ってったりして。セットメーカーの調達コスト削減の影響をモロくらってたわけでしてね。

自動車産業は裾野が広い分、影響も大きくて・・・。




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