自動車業界の状況が悪いことは、もはやニュースにもならずってとこですが、GMは電気自動車Volt plug-inに使う電池を韓国LG Chemから調達することにしたようで。
Why GM selected Korean manufacturer LG Chem for its Volt batteries
3社の中から選ばれたようですね。
LG Chem and its Troy-based subsidiary, Compact Power, won the contract over a competing team made up of A123Systems Inc. of Massachusetts and German auto supplier Continental. The cells will be assembled into packs produced at a new GM facility in Michigan, the automaker said Monday.
マサチューセッツと、ドイツのサプライヤーと競合してたんですね。日本のメーカーが入ってませんが、まあ、GMに新しい部品を供給するとなると勇気が入りますな。
General Motors picked a Korean battery maker as the supplier for the Chevrolet Volt plug-in largely because no domestic infrastructure yet exists to supply cells at the volumes needed, industry officials and analysts said.
国内にはインフラができていないので、韓国メーカーを選んだ、っていうんですが、
A123 is still sort of a startup, they're still ramping up, and A123 has been specializing mostly in ...cylindrical cells, which are good with power tools and stuff. What we need here is prismatic, which is flat cells. And LG Chem is just farther along," he said.
A123はまだまだで、得意分野もちょっと違うってとこですか。米国サプライヤーを使わなかったことでいろいろ言われているようで、こうした説明が出てくるんですね。まあ、投資余力のあるサプライヤーがどれくらいあるか、ちょっと疑問ですが。
LG Chem has massive support from the Korean government in terms of a whole research campus was paid for by the Korean government because Korea recognizes that advanced battery technology is a key component of the country's competitiveness."
LGが政府から支援を受けていることも理由の一つのようで、研究開発施設の費用全額について支払いを受けているんだそうですな。
政府の開発支援、とかいうと、昔、日本の通産省の政策が批判されたり賞賛されたりしたのを思い出しますな。ビッグ3に米当局も支援していますし、この不景気で何でもありになりかねない感じもありますね。
Why GM selected Korean manufacturer LG Chem for its Volt batteries
3社の中から選ばれたようですね。
LG Chem and its Troy-based subsidiary, Compact Power, won the contract over a competing team made up of A123Systems Inc. of Massachusetts and German auto supplier Continental. The cells will be assembled into packs produced at a new GM facility in Michigan, the automaker said Monday.
マサチューセッツと、ドイツのサプライヤーと競合してたんですね。日本のメーカーが入ってませんが、まあ、GMに新しい部品を供給するとなると勇気が入りますな。
General Motors picked a Korean battery maker as the supplier for the Chevrolet Volt plug-in largely because no domestic infrastructure yet exists to supply cells at the volumes needed, industry officials and analysts said.
国内にはインフラができていないので、韓国メーカーを選んだ、っていうんですが、
A123 is still sort of a startup, they're still ramping up, and A123 has been specializing mostly in ...cylindrical cells, which are good with power tools and stuff. What we need here is prismatic, which is flat cells. And LG Chem is just farther along," he said.
A123はまだまだで、得意分野もちょっと違うってとこですか。米国サプライヤーを使わなかったことでいろいろ言われているようで、こうした説明が出てくるんですね。まあ、投資余力のあるサプライヤーがどれくらいあるか、ちょっと疑問ですが。
LG Chem has massive support from the Korean government in terms of a whole research campus was paid for by the Korean government because Korea recognizes that advanced battery technology is a key component of the country's competitiveness."
LGが政府から支援を受けていることも理由の一つのようで、研究開発施設の費用全額について支払いを受けているんだそうですな。
政府の開発支援、とかいうと、昔、日本の通産省の政策が批判されたり賞賛されたりしたのを思い出しますな。ビッグ3に米当局も支援していますし、この不景気で何でもありになりかねない感じもありますね。