火星への道

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MDRS天気予報 2/12 (MST)

2015-02-12 22:44:34 | 気候・天気

2/12
NOAAによる世界時12日8時30分(現地時12日1時30分)の衛星画像を見ますと、ユタ州はソルトレークシティー付近に雲がありますが、中・南部は晴れています。
先日の予測通りに天気は推移しており、安定した天気が週末まで続きそうです。
気温は最高63F/17C、最低30F/-1Cくらいで、風は弱い風で推移しそうです。

米国西部は暖気も入っており、日中の気温は温かいですね。
なお、来週は米国東部に強い寒気が入りそうで、東西の気温差が非常に大きくなりそうな気配です。

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NOAA Satellite IR image on Feb 12 at 0830z (Feb 12 at 0130MST) shows us clouds over Salt Lake City, but central and southern Utah state enjoying fair skies. Weather progressing as expected last forecast, the settled one seems to be kept toward this weekend. Temperatures Max 63F/17C, Min 30F/-1C with breeze.

Thanks to warm airflow from SW, daytime temperatures rising in west U.S. By the way strong cold air mass likely to come down over east, possibly to see distinctive differences in temperature between both side. Thank you.

By Yoh Mizumoto

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Crew149_Report_2/10

2015-02-12 11:47:50 | MARS on EARTH

MDRS Crew 149
Paul Bakken
Commander Report
02/10/15

----簡略です----

その日の最初は、電力の損失に対応するために消費されました。
Crewは、サルベージや電力、水、または熱に依存していたプロジェクトを回復するためにこの日の最初の数時間を過ごしました。

最も顕著には、表土の植物成長試料を21.1℃を下回らない温度を維持することの出来るデッキ1に移動しました。
電力の独立した機能であるプロパンヒーターからの較正された距離を保つためです。

ポンプ無しでロフトタンクの水を流したくなかったので、水の供給も厳しい状態が続いていました。
また、水の配管に空気が入ることも心配だったので、タンクの水は最後の手段として使用する予定でした。 

私たちは、また、すべてのライトをオフにし、冷蔵庫やコンピュータなど大量の電力使用機器のプラグを抜く処置を取りました。
私たちは、発電機が復旧した際に、電力が突然流れる危険に機器を晒したくはありませんでした。

各個人の電子機器にKenさんのトラックから充電を行いました。
そして、短期のEVAを実施しました。携帯電話などが使えたためです。
その他、個人所有の蓄電池に充電しました。

HABへの電力は、だいたい12:20に回復しました。
すべてのサブシステムは、徐々に徐々にオンラインに戻されました、また冷蔵庫やコンピュータなどのデバイスは、プラグが差し込まれて復旧しました。
Crewは、再電源投入後、HAB内の各電気システムの正しい動作を確認することにかなりの時間を費やしました。
電力の損失前にあったように、電気装置は、同様に動作していることが確認されました。
しかしながら、私たちは、遅くて、断続的なインターネット接続と格闘し続けています。

DG Interplanetaryは、EVAテストのためUND膝パッドを含む貨物ドローンを今日HABに送ったそうです。
私は彼らに連絡先をメールしました。 (はい!このメールは繋がりました!)

私たちに、今日2人の訪問者がありました。Crewは、Simを中止することなく彼らを向かい入れることが出来ました。
そのジャーナリストのレポートは、彼らの訪問のより詳細な情報を提供してくれるでしょう。

パワーローバーのEVAに関連して、私たちは、設置されたプロトタイプエアロックシステムを稼動することができました。
私たちは、すぐに写真を送信します。
当面、すべてのコンポーネントがeither Command Strips や low adhesive/non-marking tapeのいずれかでマウントされているので安心してください。
私たちは、HABに致命的な変更を加えていません。

ところで、システムの働きは素晴らしい。
Crewたちは、Simの真実性に多く付け加わっていると述べています。

----原文です----

The first part of the day was consumed with adapting to the loss of power. Crew spent the first few hours of the day salvaging and recovering projects that were dependent on power, water, or heat.

Most notably, the regolith plant growth study specimens were moved to a calibrated distance away from the propane heater, which functions independent of power, on Deck 1 to maintain a temperature of no less than 70 degrees Fahrenheit.

We also continued strict water rationing, as we did not want to draw off of the loft tank without the benefit of the pump. We were concerned that doing so might introduce an air bubble into the line. Tank water was reserved for use as a last resort.

We also took the step of turning off all lights and unplugging heavy use devices such as the refrigerator and computers. We did not want utilities left on to create a sudden demand surge to the generator once power was restored to the Hab.

Finally, we made use of an AC adapter in a personally owned rover (Ken's truck) to provide power to charge personal electronics. We performed a series of short EVAs to and from the "power rover" and the Hab to shuttle devices out to be charged and then back in again. The primary reason for this was to keep certain cell phone charged, as they were our only viable connection with Mission Control at the time. We also charged up a number of personally owned "charge bricks" to ensure a backup reserve of charging power, in the event that the power rover solution no longer worked.

Power to the Hab was restored at approximately 12:20 hours. All subsystems were gradually and progressively brought back online, and devices such as the fridge and computers plugged back in. The crew spent a considerable amount of time confirming the correct operation of each electrical system in the Hab after re-powering. The electrical devices are confirmed to be working at least as well as they were before the loss of power. We continue to struggle with slow, intermittent Internet connection, however.

DG Interplanetary sent a cargo drone to the Hab today containing the UND knee-pads for EVA testing. I have emailed the organization contact to let them know that we got them and will proceed with the testing. (Yes! One email actually got though!)

We had two visitors today, whom the crew accommodated without breaking Sim. The Journalist report will provide more details about these visits.

In conjunction with the power rover EVAs, we were able to get the prototype airlock system installed. We will send pictures soon. For the time being, please rest assured that all components have been mounted with either Command Strips or low adhesive/non-marking tape. We have not made any permanent alterations to the Hab.

The system works great, by the way. The crew has remarked that it adds a lot to the veracity of Sim.

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