火星への道

有人火星探査の実現を夢見て!火星ミッションの情報を提供しています。

Crew149_Report_2/18 そろそろ店じまいの潮時です。

2015-02-20 14:14:24 | MARS on EARTH

MDRS Crew 149
Paul Bakken
Commander Report
02/18/15
----簡略です----

Greetings Mission Support!

1.私たちは、以前のCrewによって開始された2プロジェクトを継続しています。
 私たちは、要求されたデータを収集し、各研究の主任研究者に結果を転送します。

2.Crew149のメンバーを集めて、今日を「研究報告」を作成したり、「火星を去る日」の準備日とすることにしました。Crewは、各自のプロジェクトのレポート作成に取り組みました。一方私は、Crew149の貯蔵されている資料のすべてをGreenHabの外に片付けました。私たちは、Crew150への移行をスムースに行えるように私達のその他のもの多くを予備的に荷造りしました。

3.私たちは、Dr. Hunterから依頼されたHAB内の食品の在庫調べを完了しました。出来れば、ミッションすポートが後続のCrewの利益のため、これらの補給方法を役立てることを希望します。

4.Sullivanさんは、今日「mid rotation」Crewビデオを完成させました。私たちが非常に狭いデータパイプを通してそれを押し出す方法を見つけ出せたら、それを公開します。

5.私は、エンジニアリングEVAの傍ら、HABとGreenHabの外周を漠然と歩きました。そして、両方の構造の内部も点検しました。私は、注意が必要ないくつかの予防保全および修正サービスの項目を書き留めました。私は、別便でミッションサポートにこれらの項目を転送しています。

6.私たちは、継続している地質資源調査EVAを明日に延ばすことにしました。私たちは、真昼の暑さを避けて、この仕事を成し遂げるために、午前中にEVAを行うのがもっとも望ましいことです。

Crew149が最後の一歩きを残す今となって、出発の時間が近づいていることが奇妙な感じです。私たちは、閉鎖され、制限された、そして厳しい環境での生活の基本的な毎日の要件について多くのことを学びました。おそらく、私たちは、何時の日か火星に戻る機会を得て、そして、このローテーション中に開始した仕事を継続しているかもしれません。

----原文です----
1 – Cross crew support
2 – Writing and pre-packing
3 – Food inventory
4 – Mid-rotation video
5 – Hab PMCS
6 – Delayed EVA
 
Greetings Mission Support!
 
1 – We continue to support the two projects initiated by previous crews. We are collecting the requested data and will forward the results to the principal investigator for each study.
 
2 – The members of Crew 149 collectively decided to make this a “research report” and “move out day” prep day. The crew worked on individual reports for their projects, while I cleared all of Crew 149’s stored materials out of the GreenHab. We pre-packed many of our other items to help make the transition to Crew 150 go more smoothly.
 
3 – We completed the Hab food inventory requested by Dr. Hunter. Hopefully, this will help mission support track these resources for the benefit of follow-on crews.
 
4 – Crew member Sullivan completed the “mid rotation” crew video today. If we figure out a way to push it through our very narrow data pipe, we will do so.
 
5 – I performed a general walk around of the exterior of the Hab and GreenHab while on engineering EVA, and inspected the interior of both structures, too. I noted a few Preventative Maintenance and Corrective Service items that require attention. I have a forwarded these items to mission support under separate cover.
 
6 – We delayed our follow up Geological resource survey EVA until tomorrow. We will most likely go out on EVA in the morning, before the mid-day heat, to accomplish this task.
 
It seems odd that, now that Crew 149 has finally found its stride, it is almost time to depart. We have learned a lot about the basic everyday requirements of living in an Isolated, Confined, and Extreme environment. Perhaps we may have the opportunity to return to Mars someday and continue the work that we started during this rotation.
 
Respectfully submitted,
 
長沼さんの応援をよろしくお願いいたします。
応援サイトは、以下の通りです。
日本火星協会 MDRSページ
Crew149(facebook)
MDRS天気予報(facebook) 

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« MDRS天気予報 2/19 (MST) | トップ | Crew149_Report_2/19 »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。

MARS on EARTH」カテゴリの最新記事