火星への道

有人火星探査の実現を夢見て!火星ミッションの情報を提供しています。

Crew149_Report_2/17

2015-02-19 00:02:14 | MARS on EARTH

MDRS Crew 149
Paul Bakken
Commander Report
02/17/15

----簡略です----

Greetings Mission Support!

1.私たちは、以前のCrewによって開始された2プロジェクトを継続しています。
私たちは、指示を受信すると、Cyprienの実験作物を収穫したり測定したりします。

2.私たちの一日の大半は、一時的なCrew、Karl Pilkingtonさんの訪問受け入れに費やされました。私たちは、PilkingtonさんをHABシステム、プロトコル、およびメンテナンスについて訓練しました。Pilkingtonさんは、また通信信号をテストするために、“Sentinel Hill”と呼ぶ丘の頂上に行くその日の主要なEVAに参加しました。 (詳細は、EVA149-10レポートにて。)すべてにおいて、これは非常に成功した訪問でした。そして、私たちは、彼との同行を楽しみました。

3.私たちは、the ozone laundering systemの第三回目で、おそらく最後になるテストを実施しました。今日来た一時的なCrewは、この装置が靴下のひどい臭いを如何に軽減するかをコントロールと比較して心地良く驚きました。Crewを尊重して、私は、研究に使った靴下の提供者を明かすことはありません。

4.ランチで、私たちは、米軍の携帯食料の味をテストしました。一般的に言えば、Crewは、その食料は、悪くはない、そしてそれらが生き残るためと氷点下やジャングルの熱さそして10,000フィート以上から落下しても安定した状態を保つ様に設計されている食べ物としては、かなり良いと意見を述べました。

5.私たちは、地質資源の追跡調査EVAを明日予定しています。Crewが朝に休みが十分かどう感じるか応じて、このEVAを次の日に遅らせることを選択できます。Crew149は、すでにギアをシフトし始めています- 私たちは、完了しているプロジェクトを梱包しており、研究の残りの部分の仕上げにかかっています。

ここTharsis Quadrangleで満足の一日でした。ここでの私たちの時間が短くなっているので、私たちは、残りのそれぞれの日を最大限の結果を得るための努力を再倍増しています。

----原文です----

1 – Cross crew support
2 – BBC visit
3 – Ozone machine trial #3
4 – Food test at lunch
5 – Plan for tomorrow

Greetings Mission Support!

1 – We continue to support the two projects still in the Hab that were initiated by previous crews. When we receive instructions, we will harvest and measure Cyprien’s experimental crops.

2 – The majority of our day was spent accommodating a visit by a temporary crew member, Karl Pilkington. We trained Mr. Pilkington on Hab systems, protocol, and maintenance. Mr. Pilkington also participated in the day’s key EVA to the summit of what our crew calls “Sentinel Hill” to test comms signals. (More details in EVA 149-10 report.) In all, this was a very successful visit, and we enjoyed his company.

3 – We conducted the third and likely final test of the ozone laundering system. Our temporary crew member was pleasantly surprised at how effective the device was, in comparison to the control method of just airing out, at mitigating the odor of a pair of particularly horrid socks. Out of respect for my crew, I will not identify the donor of the study socks.

4 – At lunch, we tested the palatability of US military MREs. Generally speaking, the crew opined that they are “not bad,” which is pretty good for food that is designed to survive and remain stable in sub-zero temperatures, jungle heat, and air drops from 10,000+ feet.

5 – We have a follow up Geological resource survey EVA scheduled for tomorrow. We may elect to delay this EVA until the following day, depending on how rested the crew feels in the morning. Crew 149 has begun to shift gears already – we are packing up projects that have been completed, and are winding up the remainder of our studies.                                    

It was a satisfying day here in the Tharsis Quadrangle. Our time here is growing short, so we have re-doubled our efforts to squeeze the most out of each remaining day. 

Respectfully submitted,

長沼さんの応援をよろしくお願いいたします。
応援サイトは、以下の通りです。
日本火星協会 MDRSページ
Crew149(facebook)
MDRS天気予報(facebook) 


コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« Crew149_Report_2/16 | トップ | MDRS天気予報 2/19 (MST) »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。

MARS on EARTH」カテゴリの最新記事