日本大学文理学部社会学科・後藤範章ゼミナールの日誌☆

社会学科後藤ゼミナールの実態とゼミ生の生態が一目で分かるゼミ日誌! しかと見れ!!!

5月29日 ゼミ前半

2024-05-29 13:00:00 | 2024年度
こんにちは!4年の藤原です。

今年度初めてのゼミブログなのでとても久しぶりに感じます。

今回の3分間スピーチは井上君が担当しました。コメンテーターは井上さんでした。井上さんがコメントしていたように、初めに何について話すかを話していてとても聞きやすいスピーチでした。井上君がフィジーで挑戦したことは私には到底出来ないようなことで、行動力が素晴らしいと感じました。



この時間ではAチーム(仲嶋・山野・藤原)の進捗を発表しました。特に私は何をどのように書き始めればいいのかが分からず、後藤先生や他の人達に様々な意見をもらいとても参考になる時間になったと思います。出版されることを考えてしっかりと取り組んでいきたいと思いました。最初のチームということもあり散々な結果だったので次のチームに私たちのチームの失敗を活かしてもらいたいと思います。
コメント (1)    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 後藤ゼミナールの懇親会 | トップ |  5月29日 ゼミ後半 »
最新の画像もっと見る

1 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
居酒屋少年 (内田)
2024-06-04 20:40:05
居酒屋少年が写真に写っていますね。「脱帽って、法律で決まってないじゃねー? 」「俺は俺のルールでやるよ」と言ってるみたいです。

成功した社会人が、こちらで説明していました。
Is it rude for a man to wear a hat indoors?
by Lee Ballentine Surrealist, poet, retired book publishing CEO, software engineer, veteran of 1970s/1980s startups.

Yes it absolutely is. It's a handy way to see if a person has any class, style or manners. You show your breeding, or lack of, by your actions. Remove your hat when you enter a building, stand when a woman arrives, these things are noticed and people will form an opinion about you. It might sound old fashioned but standards are standards. There is no necessity to wear a hat indoors..

People decide on their opinion if you in a very short time. Get into the habit of knowing when to follow social norms. Sitting indoors with your hat on could easily cost you that job interview before you even open your mouth. If you're introduced to someone remove your hat before shaking hands. You'll come across as someone well versed in good etiquette. That's important in a business environment.

It's respectful in a social environment. You never know what the new person is thinking or planning. Social gaffes could cost you great opportunities.

People remember good manners but bad manners leave an indelible imprint, even without anyone realising it.
返信する

コメントを投稿

2024年度」カテゴリの最新記事