キッズインターナショナルスクール日記

愛知県長久手市のキッズインターナショナルスクールから、保育の様子や子育て情報を発信していきます。

お友だち

2017年02月13日 | 園長の雑感



3月に卒園をすると、5歳児の子どもたちはそれぞれの地域の小学校に通い始めます。KISには各学年1クラスしかないので、3~4年一緒に育ってきたお友だちとの別れはさみしいですね。でも、小学校に行くとたくさんの新しいお友だちが待っています。

お友だちに関する絵本はたくさんあるのですが、私が好きな本の1冊が傷んでしまって、買い替えの時期を迎えました。残念ながら新たに発行はされていないようで、アメリカで中古で手に入れるしか方法がないようです。"That's What Friends Do"という本で、「ぼくが森で迷った時には、君が見つけてくれたね」「もし君が寒くて暗いのが怖いんだったら、ぼくがそばにいてあげるよ。」というとても心が暖まる本なのです。そしてこの本を読んでいると、Bruno Marsの"Count on me"という歌を思い出します。心を許した友だちには、当てにされるとうれしいしものですよね。こんな心を許せる友だちをたくさん見つけてほしいと願っています。


"Count On Me"

If you ever find yourself stuck in the middle of the sea
I'll sail the world to find you
If you ever find yourself lost in the dark and you can't see
I'll be the light to guide you

We find out what we're made of
When we are called to help our friends in need

You can count on me like 1, 2, 3
I'll be there
And I know when I need it
I can count on you like 4, 3, 2
You'll be there
'Cause that's what friends are supposed to do, oh yeah

If you're tossin' and you're turnin'
And you just can't fall asleep
I'll sing a song beside you
And if you ever forget how much you really mean to me
Every day I will remind you

We find out what we're made of
When we are called to help our friends in need

You'll always have my shoulder when you cry
I'll never let go, never say goodbye
You know...

You can count on me 'cause I can count on you

最新の画像もっと見る