酒と薔薇の日々(その2)

好きなことだけ求めて生きるアスペ気味のINTJ人

初めてのお使い(No.5 セラーは送ったはずだが入金されていないことが判明)

2016年11月28日 22時44分53秒 | 物欲日記

なかなか返金されていないので、しびれを切らしてセラーへ「入金されていないけど、何かこちらですることが無い?」と送ったら、

『こちらでも非送金状態を確認したので「pp case」手順へ上げてくれないか?』と言ってきた。

pp Case は調べると、どうもeBayへ調停を持ちかける手順らしい。

もしかすると、口座が「Visa Debit」だからではないかと思い直して再度メールを送った。

11/29 すると翌日、PayPalのアカウントを教えろと、そっけないメールが到着。

アカウントを送ったがそれっきり・・・

12/13

eBay困りごと相談「contact us」へ送信した。

「more action」「I didnt receive it」

すると、「shippingは12月末まで待て」と言ってくるが、在庫が無いのだから一番下にあった「need our assistance」を使ってメールを送ってみた。

取引番号を入れて、経過を書いた。

お世話になります。
私はeBayの初心者です。
11月に販売者へ、"Crystal Magic Ball"を注文しました。
しかし、発送直前に販売者から

"Hello,
Thank you for your purchase, here is a message to inform you that we can’t send out the item#132003964309 to you at the moment, because when we do the normal examination before the shipping, we found the product can’t use well .
For this reason, we can’t ship it to you.We will return them back to the supplier.
now we don’t have the item in stock, so could you please accept the refund?
if yes, we will send to you asap.
Sorry for the troubles.
waiting for your reply.
Best regards."

というメールが来ました。
私はキャンセルに同意しました。
販売者の都合によるキャンセルなので、販売者がキャンセルなど一連の作業をするものと思いました。
その後、数回返金の要請や問い合わせをしました。
販売者もPaypalの口座を聞いてくるなどの対応はありました。
しかし、現時点では返金がなされていないようです。
速やかに返金手続きを完了したいと思います。

私は、どのように対応したらいいでしょうか。
---------------

それに対するeBayの回答。速攻で帰ってきた。

相手とのやり取りメールを確認した。

もういっぺん相手に振り込みを督促し、数日以内に処理されない場合は、PayPalの紛争手続きに移行してくださいな。

と。

Thank you for your help.
I am a beginner at eBay.
I ordered the seller "Crystal Magic Ball" in November.
However, from the seller just before shipping

"Hello,
132003964309 to you at the moment, due when we do the normal examination before the shipping, we found the product can not use well .
For this reason, we can not ship it to you. We will return them back to the supplier.
Now we do not have the item in stock, so may you please please accept the refund?
If yes, we will send to you asap.
Sorry for the troubles.
Waiting for your reply.
Best regards. "

I got an email saying.
I agreed to cancel.
Because it was canceled due to the convenience of the seller, I thought that the seller would do a series of work such as cancellation.
After that, we asked for refund several times and inquired.
Sellers also responded by asking Paypal 's account.
However, it seems that refunds have not been made at this time.
I would like to complete the refund procedure promptly.

How should I respond?

 KonnichiwaHiroshi,

Thank you for contacting eBay Customer Service. I understand that you are concerned because the seller emailed you, asking to cancel the order and issue a refund since they are out of stock however until now you did not get a refund from them. I am a buyer myself and I know how important it is for you to get your full refund. Do not worry, I am here to help you. This is Jayne, your eBay Specialist.

Upon checking your account and the item you provided to us, I see that the seller (94racing-us) have not issued a refund yet. When I checked the messages you had with the seller, they mentioned that the refund failed in PayPal which is why you have not received it yet. The seller is asking you to confirm your PayPal email address to they can send your refund. So what I would recommend is that you get in contact with the seller again and provide them your PayPal email address so they can issue you a refund.

If in case that after several days there is still no refund issued to you by the seller, the best thing that you can do is to file a dispute in PayPal. You do have to worry because you are covered by PayPal Purchase Protection. This is your assurance of getting your refund from the seller.

Here's how to open a dispute through PayPal:

  1. Log in to your PayPal account.
  2. Click Resolve a problem in our Resolution Center.
  3. Click Dispute a Transaction.
  4. Select Item Dispute, then click Continue.
  5. Click Find transaction ID.
  6. Click the Transaction ID next to the transaction you want to dispute, then click Continue.

 

Please note that:

  • If you and the seller can’t resolve the problem, you can ask us to investigate by escalating your dispute to a claim.
  • If you don’t escalate a dispute to a claim within 20 days, we automatically close it. Once a dispute is closed, you can’t reopen it or escalate it to a claim

If you need more help with filling a dispute, please get in touch with PayPal Customer Service. Click the "Contact Us" link at the bottom of any PayPal page or call them directly at : Phone Support: 1-888-221-1161 (1-402-935-2050 if calling from outside the U.S.)

I am confident that this information is helpful to you  in getting your refund for the item the seller canceled due to out of stock. Thank you for understanding. It is our pleasure to serve and help our valued members like you in any way we can.

Thank you for choosing eBay, we value your business with us. Take Care, Hiroshi, l and I wish you and your family best of health.

Kind regards,

Jayne C.                      

eBay Customer Service


真面目に訳してみました。

 

Konnichiwa Hiroshi,Thank you for contacting eBay Customer Service.
日本語で「こんにちは」eBayカスタマサービスへ連絡をくれてありがとう。

 

I understand that you are concerned because the seller emailed you, asking to cancel the order and issue a refund since they are out of stock however until now you did not get a refund from them.
あなたが困惑していることは次のようなことであると理解しました。
内容は、
セラーがメールでキャンセルを依頼し、
ストックが無いので返金すること、
しかし返金はまだされていない事

 

I am a buyer myself and I know how important it is for you to get your full refund.
私は購買者の立場で(?)あなたが返金手続完結をすることを重要視していることを理解しました。

 

Do not worry, I am here to help you.
心配しないでください。私はそのためにここにいます。

 

This is JJJJ, your eBay Specialist.
私はあなたの担当eBayスペシャリストのJと言う者です。

 

Upon checking your account and the item you provided to us, I see that the seller (94racing-us) have not issued a refund yet.
あなたのアカウントと注文した商品をチェックしましたがセラーはまだ返金をしていないことが判りました。

 

When I checked the messages you had with the seller, they mentioned that the refund failed in PayPal which is why you have not received it yet.
あなたとセラーが交わしたメッセージをチェックしたところ、セラーはあなたが返金をまだ受け取っていない理由はPayPalの返金処理で失敗したことに言及しています。

 

The seller is asking you to confirm your PayPal email address to they can send your refund. セラーは返金のため、あなたのPayPalのメアドを再確認しています。

 

So what I would recommend is that you get in contact with the seller again and provide them your PayPal email address so they can issue you a refund.
そこで私がお勧めするのは、あなたがもう一度セラーにコンタクトを取って、返金できるよう再度PayPalのメアドを教示することです。

 

If in case that after several days there is still no refund issued to you by the seller, the best thing that you can do is to file a dispute in PayPal.
再教示後、数日たってもセラーが返金しない場合は、PayPalにおいて紛争手続(to file a dispute)きを取ることが最もお勧めする手順です。

 

You do have to worry because you are covered by PayPal Purchase Protection. This is your assurance of getting your refund from the seller.
心配しないでください。
あなたはPayPalの購入システム(PayPal Purchase Protection)で保護されています。

 

Here's how to open a dispute through PayPal:
次に、PayPalの紛争手続を書きます。

 

1 Log in to your PayPal account.
1 PayPalへログインします

 

2 Click Resolve a problem in our Resolution Center.
2 解決センター(Resolution Center)の問題解決(Resolve a problem)をクリックします。

 

3 Click Dispute a Transaction.
3 紛争処理(Dispute a Transaction)をクリックします。

 

4 Select Item Dispute, then click Continue.
4 紛争の種別(Item Dispute)を選びクリックします。

 

5 Click Find transaction ID.
5 トランザクションIDを選択します。

 

6 Click the Transaction ID next to the transaction you want to dispute, then click Continue.
6 トランザクションIDの横にある??・・をクリックして処理を続けます。
 
Please note that:
以下の点に注意をしてください。

 

If you and the seller can’t resolve the problem, you can ask us to investigate by escalating your dispute to a claim.
あなたとセラーがこの問題を解決できない場合、あなたは私たちにこのクレームについてステージを上げて、調査を依頼することができます。

 

If you don’t escalate a dispute to a claim within 20 days, we automatically close it.
この調査依頼ステージアップは20日以内でないとできません。これを過ぎると手続きは自動閉鎖されます。

 

Once a dispute is closed, you can’t reopen it or escalate it to a claim
一旦閉鎖された手続きは再度実行することはできません。

 

If you need more help with filling a dispute, please get in touch with PayPal Customer  Service.
更なるヘルプが必要であれば、PayPalカスタマサービスでお問い合わせください。

 

Click the "Contact Us" link at the bottom of any PayPal page or call them directly at : Phone Support: 1-888-xxx-xxxx (1-402-xxx-xxxx if calling from outside the U.S.)
連絡先:・・・・

 

I am confident that this information is helpful to you  in getting your refund for the item the seller canceled due to out of stock.
私は本アドバイスが、あなたの購入物件が在庫不足でキャンセル・返金に役立つと確信しています。

 

Thank you for understanding.
御理解いただければ幸いです。

 

It is our pleasure to serve and help our valued members like you in any way we can.
あなたへの支援は私たちの喜びです。いつでもご用命ください。
 
Thank you for choosing eBay, we value your business with us.
eBayをお選びいただきありがとうございます。
私たちはあなたのビジネスをお手伝いします。

 

Take Care, XX, l and I wish you and your family best of health.
XX様ありがとうございました。あなたとご家族のご健康を祈念します。

Kind regards,
敬具

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ということで、もう一回督促しました。12/14 23:15


こんにちは。
先日、私のPaypalアカウントをお送りしました。
しかし、返金はされていないようです。

再度Paypalのカウントを送ります。
villanova555@gmail.com
です。

数日以内に返金が確認されない場合は、
paypalで紛争を提起します。

よろしくお願いします。

Hello.
The other day, my Paypal account was sent.
However, it seems that refunds have not been made.

I will send Paypal's count again.
Villanova 555@gmail.com
is.

If refund is not confirmed within a few days,
I will raise a dispute with paypal.

Nice to meet you.

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どうもこの上のメールは「メアドを含んでいるのでエラー」になったようだ。

今回は、含まないように送信した。


I intended to reply that the PayPal address stated in the e-mail received from you on 11/29 is correct.
However, when I tried to send the same contents again yesterday, I got an error.
The reason was "Prohibited inclusion of e-mail address in content".

This time, I will reply again.

The PayPal email address you indicated is correct.

If refunds are not confirmed within a few days,
I will raise a dispute with paypal.

Nice to meet you.

11/29にあなたからもらったメールに記載されたPayPalアドレスは、正しいと返信したつもりでした。
しかし、昨日、再度同様の内容を送ろうとしたら、エラーとなりました。
理由は「内容にメールアドレスを含むことは禁止」でした。

今回、再度返信します。

あなたが示したPayPalのメールアドレスは正しいです。

なお、数日以内に返金が確認されない場合は、
paypalで紛争を提起します。

よろしくお願いします。


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eBayのヘルプさんへ返信しようとしたらエラー

Failed to deliver to ''


返信はできないようです。

 

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もう一回セラーへ送信したが、だめらしい。

ステージアップするよというメールを送った。

 

こんにちは。
あなたが提示したID(メールアドレス)をcopy&pasteして、PayPalへログインしましたが、問題はありません。
この試験は、前回も今回も2回とも成功しています。
従って、このIDは正しいはずです。

キャンセル手続きは、セラー側がeBayシステム上において
1 トランザクションコードを選択し
2 キャンセル理由に、「セラー側の欠品」を選び
3 決定ボタンを押す
これで完了するのではないのでしょうか。

実を言うと、あなたが私の「PayPalアカウントを知る必要がある」と言うことが理解できません。
私はかつてシステムエンジニアをしていました。
eBayが、このようなヒューマンエラーが生じる手続きを持っていることを、疑問に思います。

お互いに色々試してみたのですが解決できないようです。
私はeBayを初めて使うので、ご迷惑をおかけしているのかもしれません。
申し訳ないのですが、PayPalの紛争解決にステージアップを行います。
あなたの対応に悪い評価を付けるつもりはありませんんで、ご安心ください。

よろしくお願いします。

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次は係争をアップすることになりますね。

これは別の日記で。