goo

国会図書館への納本〈現代の解読〉

2022年06月28日 | たばこ弁護の諸説紹介
午後、私はずっと書類や雑誌、本の整理をしていました。

捨てるに捨てられず、そして、これからも捨てられない小冊子6冊は、国会図書館へ納本することにしました。ナイスアイデアだと、私は思いました。

「現代の解読」第2号と3号は、私たちはが若い頃に自費出版しました。1号と4号は見当たりません。5号は、ずっと以前、国会図書館へ納本済みで公開されています。

専売公社関係の冊子は、私が若い頃にスタッフとして関わりました。懐かしく、恥ずかしい気持ちもありますが、納本しておけば「いつか、一人でも閲覧してくれるだろう」と思います。


All afternoon I have been sorting through papers, magazines and books.
I decided to deliver six booklets that I couldn't and won't throw away to the Library of Congress. 
Nice idea, I thought.
The second and third issues of Modern Deciphering were self-published when we were young; the first and fourth issues are missing; the fifth issue has long ago been delivered to the National Diet Library and is now available to the public.
I was involved in the staffing of the booklets related to the Monopoly when I was a young man. 
I feel nostalgic and embarrassed, but I think that if I deliver the books, "one day, one of them will be viewed".
goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。