goo

六本木の朝〈英訳付〉

2023年02月05日 | 気ままな横浜ライフ
僕は、3年ぶりぐらいに六本木駅で下車しました。

アマンド横の出口で、一瞬、目的地方向に戸惑いましたか、目印のロアビルを確認し、午前9時ちょっと前に、麻布区民センターに着きました。

3年前と異なる景色は、六本木交差点周辺の賑わいでした。
交番では、何かの諍いがあったのか、関係者たちが群がっていました。
ロアビルまで歩く間に、外国人を含めた酔っ払いたち🥴が、大きな声で喋ったり、足をふらつかせて歩いていました。
コロナ自粛明けの喧騒が、六本木では確実に戻ってきたようです。
横浜市民で老体の僕にとっては、まったく関係ないことですがね。

I got off at Roppongi Station for the first time in about three years.
At the exit next to Almond, I was confused about the direction of the destination for a moment, but I confirmed the landmark Lore Building and arrived at the Azabu Civic Center a little before 9 am.
A different scene from three years ago was the bustle around the Roppongi crossing.
At the police box, there was a swarm of people involved, as if there had been some sort of quarrel.
While walking to the Roi Building, drunk people 🥴, including foreigners, were talking loudly and walking with their feet wobbly.
It seems that the hustle and bustle after the end of corona self-restraint has definitely returned in Roppongi.
For me, a Yokohama citizen and an old man, this is completely irrelevant.


goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。