goo

爪先立ち健康法〈英訳付〉

2023年02月04日 | ここで一服・水元正介
さまざまな健康増進の手法がございます。
私も、その都度「これだ!」と思って、いろいろやってみました。

しかし、いずれも長続きしませんでした。それが、傷めていた左足指の改善のため、偶然やってみた爪先立ち健康法(自称)はすでに1年半も続いています。
ズボラで飽きっぽい性格の私には、とてもマッチしたようです。

とくに、自宅では調理する時、ベランダで一服する時など、爪先立ちをしています。初めはふらつきましたが、徐々に安定し、負荷のかけ方にも工夫しています。

また、爪先立ちして体がふらつくと足の指が開こうとし、血行が良くなることに伴い、左足指の状態が格段に改善されました。

足の清潔を保ち、さらに爪先立ち健康法により、今では塗り薬も不用になりました。

そして、電車内や喫煙所でも、壁に寄りかかることなく、立っていることが苦にならなくなりました。

つまり、健康法は参考書やハウツー本、サプリメントに頼ることなく、ちょっとしたことで高い効果が期待でき、継続する方法を自分で見つけることが長続きのポイントかな、と私は思います。

There are many ways to improve your health.
I thought, "This is it!" each time, and tried various things.

However, neither lasted long. However, in order to improve my injured left toe, I accidentally tried the tiptoe health method (self-proclaimed), which has been going on for a year and a half.
It seems to be a great match for me, who has a sloppy and boring personality.

Especially when I'm cooking at home or taking a break on the veranda, I stand on my tiptoes. At first it was wobbly, but it gradually stabilized, and I'm also devising how to apply the load.

In addition, when I stand on tiptoe and my body wobbles, my toes try to open, and with the improved blood circulation, the condition of my left toes has improved dramatically.

Keeping your feet clean and keeping your toes healthy, now you don't even need ointments.

And now I don't have to lean against the wall to stand on trains or in smoking areas.

In other words, without relying on reference books, how-to books, or supplements, I think the key to long-lasting health is to find a way to continue and expect great results with just a little effort.



goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。