goo

初めての横浜市議会一般質問傍聴〈英訳付〉

2023年12月12日 | 気ままな横浜ライフ
本日、私の初体験は横浜市議会の傍聴でした。私たちが推している髙田しゅうへい市会議員の一般質問をお聴きしました。
彼は登壇する前に、2階席の私たちを見上げ手を振ったので、私たちも立ち上がり手を振りました。

私は1984年、3公社の民営化国会審議を傍聴し、内部向けの議事録作成をしていたことがあります。
しかし、その時以外、私は議会傍聴をしたことがなかったので、とても新鮮な体験ができました。さらに、山中竹春横浜市長の真摯な答弁のお聴きできました。

Today, my first experience was observing the Yokohama City Council meeting. We listened to general questions from City Councilman Shuhei Takada, who we are recommending.
Before he took the stage, he looked up at us sitting on the second floor and waved, so we stood up and waved as well.
In 1984, I observed the parliamentary deliberations on the privatization of three public corporations and prepared the minutes for internal use.
However, other than that time, I had never attended a parliamentary hearing, so it was a very fresh experience. Furthermore, I was able to listen to a sincere response from Yokohama Mayor Takeharu Yamanaka.







goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。