goo

宇宙かあさんとアイコンタクト!

2022年07月04日 | 気ままな横浜ライフ
昨晩、私はみなとみらいから桜木町駅に向かって歩いていました。駅前で信号待ちをしていたら、「宇宙かあさん」の選挙カーも信号待ちをしながら、「宇宙かあさんで〜す」的なアナウンスをしていました。

69歳の私ですが、根っからのミーハーだから、道路を挟んだ正面の「宇宙かあさん」選挙カーに向かって、両手を上げて手を振ってみました。
そしたら、「宇宙かあさん」のフロントガラスの中から、私に向けて「ありがとうございま〜す」というアナウンスがありました。
隣にいた妻に、私は「やめてよ〜っ」と叱られました。

Last night I was walking from Minato Mirai to Sakuragi-cho station. When I was waiting at a traffic light in front of the station, the "Uchu Kaasan" campaign car was also waiting at the light, making a "Uchu Kaasan desu" type announcement.
I am 69 years old, but I am a meek person at heart, so I raised my hands and waved at the "Uchu Kaasan (Space Mom)" campaign car in front of me across the street.
Then, from inside the windshield of the "Space Mom", there was an announcement to me, "Thank you very much".
My wife, who was standing next to me, scolded me and said, "Stop it!
goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。