goo

A big fan of Setagaya Ward Mayor Hosaka.

2022年06月16日 | O60→70(オーバー70歳)
Today, I had a little drink at "A While(kutsurogi)" on the first floor of Rengo Kaikan, drinking Sapporo bottled beer and enjoying a delicious meal of pork stew, seasonal bamboo shoots, sea eel sushi, tekkamaki, and fava beans.

There, to my surprise, was a familiar face, former Japan National Railways Labor Union President Muto, who, even at 94 years old, was still spitting out flames of good cheer.

Before that, I listened to a two-hour lecture by Mr. Hosaka, the mayor of Setagaya Ward, which was very moving.

He was an organizer of the Kojimachi Junior High School Zenkyoto.
The fighter from the age of 14 or 15 has been leading Japan in the fight against corona, although he has become completely calm.
He is still going strong, 67 years old, and still going strong. 

I have completely become a big fan of Setagaya Ward Mayor Hosaka.

本日、私のちょい飲みは連合会館1階「暫(しばらく)」で、サッポロ瓶ビールを飲みながら、豚の角煮、旬の筍、アナゴ寿司、鉄火巻き、そら豆などを美味しくいただきました。
その場には、なんと見覚えのある武藤元国労委員長が、94歳でも元気に気炎を吐いておられました。
その前に、保坂世田谷区長さんの講演を2時間お聴きし、すごく感動しました。彼は、麹町中学校全共闘の組織者だったのですね。
14〜15歳からの闘士は、すっかり穏やかになりつつも、コロナ対策では日本の先頭を走り、今でも元気な67歳、まだまだいけそう。私はすっかりファンになりました。
goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。